torsdag 9 oktober 2008

Helgens mässa

Jag misstänker att jag kommer fundera tillbaka på den här hösten och undra vart tiden tog vägen. Det känns som det bara var några dagar sedan vi hade tjejmiddag här hemma men snart har två veckor gått. Livet rullar på i en ofantlig hastighet för tillfället. Jag och min kära sambo ses mest vid läggdags och då jag säger hej då på väg till jobbet. Kanske även någon gång då jag på tio minuter kastar i mig middagen. Men snart skall det förhoppningsvis lugna ner sig.

I helgen är det Hem & Villa mässa i Stockholm. Tyvärr kommer jag inte kunna gå men jag hoppas få ta del av det som finns genom er andra som ska gå. Tidigare tillfällen har det, enligt min åsikt, både varit en hit och en flopp. Tror jag uppskattade det lite mer när vi bodde i radhuset eftersom det fanns mer att göra där, än gången innan då vi bodde i lägenhet. Men det ska bli kul att få höra vad ni tycker.

Har börjat fundera på vad vi skulle vilja komplettera hemmet med under inte alltför lång framtid. I julklapp fick vi sex vitvinsglas och 6 rödvinsglas från Ittalas serie Essence. Dessa vill vi komplettera med champagneglas och dricksglas. Me like!



Ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, dom är jättesnygga. Själv har jag fallit för Orrefors "Street"-serie. Den är helt underbar. Framför allt när det gäller whiskeyglas och highball. Det är årets julklapp till lilla mig det. *s* http://www.artglassvista.se/glas/Jan_Johansson/glas_19581-Street_Double_Old_Fashion.html

Anonym sa...

Oj! Men då får vi verkligen hoppas att du får det där krysset i rutan. Blir ju lite mer pengar att röra sig med och det är ju alltid trevligt. =) Du sliter och står i som vanligt ser jag! Hör av er när ni får en andningspaus. *s*