söndag 10 augusti 2008

Klagans sång

Jag nämnde tidigare att semester resan till Grekland inte riktigt blev som vi hade tänkt oss. Idag hade jag tänkt ta tag i det som då var ett problem, och sätta mig ner och skriva ett lång brev till researrangören. Direkt när vi kom hem hörde jag av mig till deras kundtjänst och blev direkt hänvisad till deras hemsida där blanketten för reklamationer finns att hämta. Har inte haft vare sig ork eller lust att att ta tag i det, men nu är det dags om inte den legitima klagotiden skall rinna iväg.

Vad var då vårt problem? Tänkte dela med mig eftersom det gör mig så upprörd att man faktiskt får lura folk på ett sådant sätt och sedan inte göra något åt det på plats när man är på sin semester. Inför denna resa ville vi unna oss ett bättre hotell än vad vi brukar göra. Valet föll på Kassandra Palace i Kropigi, Grekland. På researrangörens hemsida fanns bland annat bilden nedan och i texten utlovades nyrenoverade dubbelrum. Det passade oss perfekt och vi betalade lite extra för att få ett rum i denna standard!



Väl på plats blev vi först inackorderade i ett familjerum, ej renoverat. Receptionen sa åt oss att vi var tvugna att byta rum morgonen efter eftersom dom var fullbokade. Vi skulle då få det dubbelrum som vi bokat. Efter att ha checkat ut blev vi tvungna att vänta ett par timmar innan vårt rum var klart. Besvikelsen när vi fick nyckeln och kom till rummet var stor. Med förväntningarna utifrån bilden ovan blev det vi fick ett stort irritationsmoment under veckan.




Den nedersta bilden visar helteckningsmattan i rummet. Ser det ut att vara nyrenoverat?

Vi tog upp det med guiden på plats. Hon kollade om hotellet hade något av de nyrenoverade rummet ledigt, vilket de sa sig inte ha. Trots att jag visade henne texten på hemsidan hävade hon att dom inte hade gjort något fel utan bad oss ta kontakt med researrangören när vi kom hem. Ville vi ha bättre standard fick vi betala för de själva.

Vilka vi reste med? Apollo...

2 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Hej Malin!

När vi bokade hotellet i London gick vi på informationen om att det var ett hotell mitt i city, i ett trendigt och populärt område med många pubar, restauranger och med mycket att göra. Var vi hamnade? I ett slags ghetto...

Det fanns inga pubar eller restauranger inom gångavstånd (och då menar vi en radie på tre kilometer eller så), inga restauranger bortsett från någon enstaka kebaberia med högst tre stolar och definitivt inget att göra. Butikerna bestod uteslutande av loppisar modell sämre och grossistlokaler. Besvikelsen var STOR, så vi ska också ta tag i saken och klaga.

Ha det så bra och hälsa bror min!

Karin

Anonym sa...

Men GUD! Jag tycker att ni har ett jättebra underlag i bilderna som ni har tagit. Glöm inte att skicka med dom när du gör reklamationen om du inte redan har gjort den. För när man ser bilderna så förstår man ju PRECIS vad ni menar!!