måndag 4 augusti 2008

Tillbaka till vardagen

Idag tog min semester slut och det var dags att bege sig tillbaka till arbetet. Det var med blandade känslor som jag insåg att det var dags. Nu när jag sitter här känns det faktiskt helt okej. Om än en aningens dött. Fortfarande står det semester på de allra flestas dörrar. Jag blev en aningens orolig imorse när jag dök upp och det var knäpptyst i korridoren. Ni vet den där känslan av att inte veta om man är där på rätt dag?

Jag har under semestern tagit mig friheten att hålla mig ifrån bloggen. Det beror delvis på att vi haft en hel del att göra men även på den fantastiska sommarvärme som infann sig hela juli. Nu hoppas jag vara på gång igen fulladdad med ny energi inför hösten.

I fredags blev det ett besök på IKEA igen. Man kan tro att jag inte har gjort annat på semestern men riktigt så illa (?) har det inte varit. Vi har äntligen bestämt oss för vilket soffbord som skall införskaffas och for glada iväg till Barkarby. Då visar det sig att bordet är slut. Inkommer igen v 35! Så himla snopet. Inte ens IKEA i Kungens kurva hade det på lager. Sambon kollade upp lagerstatus i Uppsala som hade 2 bord kvar. Vi for dit i hopp om att åtminstone ett skulle finnas kvar. Det fanns inget... Dom hade haft fel information i programmet och uppdaterade det när vi befann oss på E4:an mellan Stockholm och Uppsala. Så nu inväntar vi snällt en ny leverans så vi äntligen kan byta ut vårt ekbord mot ett nytt fint vitt!



(Bild lånad från IKEA:s hemsida i väntan på det egna bordet)



Men inget besök är förgäves! Som tröst fick jag med mig en ny matta hem. Den ligger redan på plats i vardagsrummet. Vi köpte en svart vilket jag tyckte var perfekt. Det var innan jag påmindes om att vi har husdjur som fäller och som drar in en del skräp utifrån. Allt på svart syns så mycket tydligare än på vår beiga matta. Fast det kanske är positivt? Dammsugaren kommer att åka fram betydligt oftare än tidigare och det är nog inte alltför dumt faktiskt!

Kram Malin

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm... Hur ser erat ekbord ut??? Vi måste ju ha ett nytt och letar med ljus och lykta. Det vi har nu är lite för stort till våran jättestora soffa och vi skulle vilja ha ett mindre. Fast ni kanske redan har sålt det???