onsdag 20 augusti 2008

OS-tider

OS, uppbokade helger och träningsstart har gjort att veckorna efter semestern bara har flugit iväg. Tiden har knapt räckt till något annat och hushållssysslorna har lagts på hyllan helt. Istället har vi gått över till överlevnadsstädning. Bara det nödvändigaste har fixats med. Tvätthögen har vuxit sig groteskt hög, klädbristen i garderoben är påtaglig och kläderna som vanligtvis ligger längst ner ligger numera högst upp. Så idag var det dags att ta tag i hushållsysslorna igen. Maskinen går för fullt medan jag passar på att sitta här en liten stund.

De nya gardinerna i vardagsrummet sattes upp i slutet på semestern och det är faktiskt skönt att se något annat än panellängder hängandes. Även om vi gärna fixar hemma så tillhör gardiner och övriga tyger inte det som ändras ofta. Iallafall har det inte varit så hittills. Jag suktar fortfarande efter ett turkost/blått linnetyg men har inte riktigt hittat något som fallit mig (och sambon) i smaken. Tills dess duger dessa alldeles finfint!



En lite tur blev det av till Elmsta norr om Norrtälje under semestern. När vi var där passade vi på att sticka in huvuden på deras stora möbelbutik. Jag kunde inte låta bli att köpa med mig dessa ljusstakar som för tillfället har fått sig en plats i fönstret. Det bästa var priset som gjorde att det kändes som jag gjort ett riktigt fynd.


I garderoben ligger faktiskt nya tyger och väntar på att få bli soffkuddsfodral. Dessutom ligger tyget till den sovdress jag lovat min syster att sy till lilla Felicia, familjens senaste tillskott. Och det är verkligen något jag måste ta tag i snarast. För dom växer snabbt dom där små och risken är väl att dressen hinner li för liten innan den ens är klar. Jag ska bara avverka helgens träningsläger först...

Inga kommentarer: