onsdag 27 augusti 2008

Garderobsstädning

Idag tänkte jag bjuda på en liten titt i klädkammaren. Den som jag pratat om att vi skulle ta tag i nu i sommar ni vet? Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Sommaren var alldeles för fin för att vi skulle vilja ägna tiden till att riva runt i kartonger och inhandla saker på byggvaruhus och Ikea. Däremot fick jag nog en dag då jag skulle leta efter fästet till vår kökslampa. Jag tog mig inte in! Fly förbannad över all saker som stod i hög mitt på golvet började jag strukturera om. Inte ens 20 minuter tog det innan det gick att se att det fanns ett golv i rummet. Fortfarande på tok för mycket saker men nu får åtminstone dammsugaren plats! Skönt att slippa ha den ståendes i sovrummet eller vardagsrummet.

Tyvärr (?) tog jag inga förebilder i stundens hetta. Men jag hann däremot ta lite bilder innan jag påbörjade nästa lilla projekt. Sedan tidigare har alla skor haft sin plats i blå IKEA kassar på golvet i väntan på att vi skulle få plats att sätta upp skoförvaringen. När jag ändå rev ut allt passade jag på att få in det på sin plats.



I klädkammare har vi ställt in en hylla med våra dvd-filmer. Precis till vänster fanns ett litet utrymme perfekt för förvaring! Bilden är tagen efter att jag rivit runt och jämfört med innan så ser det väldigt städat ut. Inte direkt den tanke jag får när jag ser bilden nu...



In i gluggen ställdes skoförvaring från IKEA. Alla skor utom stövlarna fick plats däri och vi slipper nu ha påsarna ståendes överallt. Superskönt!

1 kommentar:

Karin i Villa Grå sa...

Man får väl aldrig så mycket energi som när man blir förbannad ;-) Smart att gömma undan filmerna, de är allt annat än vackra *vet*

Ha det bra!

Karin