söndag 14 september 2008

Bord från IKEA

Jag har verkligen varit dålig på att uppdatera bloggen på senaste. Tiden har helt enkelt inte räckt till. Jag som bestämde mig för att ta upp idrottandet igen och börja spela handboll har helt plötsligt lyckats boka upp minst två kvällar i veckan, jobbet tar tid och nu börjar alla människor vi känner att fylla år. Men jag menar absolut inte att klaga för det är kul att äntligen komma igång och träna igen och självklart ska alla som fyller år firas!

Min kära sambo fyllde år för ett par veckor sedan och i present fick han en fantastiskt stor och fin krukväxt! Den placerades i ena hörnet på vardagsrummet där den passar alldeles utmärkt. Problemet är bara att vi inte har gröna fingrar någon utav oss, vi lyckas till och med ta död på sk garderobsblommor... Men denna ska överleva (hoppas vi) och vi har idag köpt växtnäring för att göra alla våra plantor lite extra glada. Undrar om jag ska ge mig på att plantera om dem också, fast i och för sig, risken är att dom dör av chock av all näring!

Två nya inköp har det blivit till vardagsrummet den senaste tiden. En ny svart matta som inköptes på IKEA när vi besviket upptäckte att det bord vi ville ha var slut, i HELA landet. Bordet kom in på lagret för någon vecka sedan så Lasse passade på innan det hann ta slut igen. I torsdags fick vi det gamla bordet sålt och det nya, som stått och väntat i kartong sedan inköpet, monterades ihop och ställdes på plats.


Vår lilla tös kunde inte låta bli att vara med på kort. Uppe i vänstra hörnet skymtar en trött herre.



Jag har tidigare varit väldigt emot att ha ett bord med hylla under eftersom det tenderar att samlas en massa saker där. Jag har nu insett att om jag inte har ett bord med hylla under så lägger jag allt skräp ovanpå. Ni vet såna där bra saker som man inte vill slänga men som heller inte har någon given plats. Nu slipper jag äntligen se alla papper och pennor på bordet!

Ha en bra söndagskväll!

Malin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint bord gumman! Jag vill också ha ett vitt men tyvärr så vägrar Erik. Ska nog visa honom dina bilder dock så att han kan få se hur fint det blir! =) Annars är jag benägen att hålla med om det där med hyllan under. Det är fasligt vad skit det samlas där, men å andra sidan så hellre där än ovanpå!! Hoppas vi kan ses till helgen nu gumman. Jag ringer som sagt på lördag! Kram!

Anonym sa...

Det du borde göra är att köpa en växtlampa till blomman. Den behöver nämligen rätt mycket ljus. Och sen ska de inte ha nån näring nu på vintern, utan börja ge näring i mars igen, när ljuset kommer tillbaka. Om du vill plantera om så ska du inte heller ge nån näring på 2-3 veckor efter en omplantering.

Anonym sa...

Du är nominerad....