onsdag 10 december 2008

Köksdrömmar

Sen den dag vi flyttade in har jag fantiserat om hur det nya köket skulle se ut. Mina funderingar har gått ifrån stora förändringar till luckbyte och byte av kakel samt bänkskiva. Nu är jag lite inne på att måla om kaklet som Radhusdrömmar har gjort hemma. Skillnaden blev helt fantastisk!

Hur det än blir kommer det att dröja ett litet tag till innan vi kommer så långt i planeringen. Fram tills dess att ett beslut om vår köksframtid kommer att tas får jag nöja mig med att inspirationsurfa. Det vore ju kul att få göra en helrenovering hemma. Kort efter att den tanken "ploppar upp" hos mig får jag flashbacks från vår förra köksrenovering i radhuset. Kanske blir det bara en uppfräschning av ytskiktet så småningom.







(Köksbilder från www.myresjokok.se)

Köket vi har nu kommer från Myresjökök och vill vi byta luckor är vi hänvisade till dem. Bilderna ovan är lånade från deras hemsida. Vi gillar det vita köket och är just nu inne på att ha en svart bänkskiva. Egentligen skulle vi vilja ha ett svart kakel också men exakt hur det ska se ut vet vi inte. Det som kan bli svårt är att hitta en färg som är snarlik bänkskivan så att det inte ser konstigt ut ihop.
Det känns som vi har ett spännande projekt framför oss!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Var inne och kikade hos "Radhusdrömmar" och resultatet blev ju verkligen klockrent! Det är ju otrooooligt skönt om man slipper knacka ner kaklet. Förstååå vad mycket jobb man slipper!

Anonym sa...

Jaadu.... I wish! Men vi har sista födelsedagsrejset innan jul. Min moster imorgon och min mamma på söndag. Sen ska vi försöka handla lite julklappar, en 50-årspresent till Eva på jobbet och gardinstänger till köket....... *s* Du vet... As usual...