fredag 5 december 2008

December - I julens tecken?

Av mig syns inte mycket här på bloggen för tillfället. Tiden räcker inte till för något annat än jobb och träning för tillfället. Än mindre finns det tid till att titta på nya saker till hemmet och definitivt inte till att genomföra alla ideér som ligger på lager. Julbak, julmarknader, glöggfika och allt sådant som jag förknippar med december och juluppladdning har fått stå tillbaka i år. Kanske var det ett smart drag att boka julresa till Thailand i år?! Tid för vila och återhämtning så nya krafter laddas inför det nya året. För jag har massor av saker som jag vill ordna med här hemma och som kommer att genomföras så fort jag bara kan.

Helgen är fullbokad med aktiviteter för min del. Ikväll ska jag iväg på julshow i Kista. Ska bli väldigt kul och framförallt ser jag fram emot att få smaka på årets första julbord. Imorgon är vi bjudna på 30 års fest utanför Enköping. Det är en "gammal" kompis till mig som har bjudit in till fest med både mat och dryck. Det blir en bit att åka för vår del men det kan det vara värt! På söndag hoppas jag få gå på julmarknad. Jag känner att jag behöver en dos av allt smått som finns att titta på. Kanske kan det till och med få följa med något hem?


Det enda som bakats inför julen hos oss i år är de obligatoriska lussebullarna. I vanliga fall brukar de vara slut efter någon vecka eftersom sambon gärna äter några till frukost, lunch, eftersmiddagsfika och framför tv:n på kvällen. Men i år ligger det fortfarande påsar kvar i frysen. Undrar hur jag ska tolka det? Antingen var de inte alls lika goda som tidigare år eller så lyssnade han när jag sa att de ska räcka ett tag eftersom vi inte hinner med fler julbak. Jag får hoppas på det sista...

Inga kommentarer: