söndag 30 november 2008

Första advent

Den här helgen har vi hunnit med att fira min systers sambo som fyllt år och sen har jag varit på tjejmiddag. Nästa helg fortsätter festligheterna med julfest på fredag, 30-års fest på lördag och julmarknad på söndag. Av någon anledning brukar alltid december se likadan ut varje år med fullspäckat schema hela vägen fram till jul. Eftersom det är många tillställningar på gång kände jag ett stort behov av att inhandla något nytt att ha på mig. Så idag passade jag på att kika in i lite klädaffärer innan jag skulle handla mat. Klänningen som jag suktat på ett tag var nu nedsatt med 50%. Lyckliga jag slog till på en gång och jag känner mig väldigt nöjd med mitt inköp.

Idag är det första advent och vi har haft lite adventsstädning här hemma. Julgardiner, julstjärnan och ljusstaken plockades fram för att ge oss lite julstämning här hemma. Det blev rätt sparsamt i år och få nya saker har fått följa med hem. Sambon motiverar det med att vi ändå inte kommer vara hemma på jul och att det istället får bli nya saker till nästa år.

När jag ändå var i farten passade jag på att sätta upp några tavlor på väggarna. Det tog ett tag innan vi kom fram till vart de skulle passa. Nu hamnade de på väggen i vardagsrummet. Vad tycker ni, passar de där?




Såg visst att jag lyckades få mer ett par fossingar på den nedersta bilden. Det var lite svårt att få till hyfsade bilder eftersom sambon tjöt om vartannat när jag bländade honom med blixten och förstörde för honom i hans spelande.
Malin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack gumman! Snart är det din tur. =) Ska ni fira något?

Anonym sa...

Handarbete: www.cstarkdesign.se

Anonym sa...

*s* Det är lugnt! Jag vet ju att ni ska iväg och jag kan tänka mig att ni längtar. Känns det som att det är klara regler med familjen nu då så dom vet vad som gäller? *s*