torsdag 13 november 2008

Tidningsdilemma

Tiden bara flyger iväg och det är redan torsdag. Ibland undrar jag hur jag ska hinna få saker och ting gjort när jag knappt hinner reagera innan halva veckan har gått. Mycket märkligt det där...

Igår var jag och två tjejkompisar ute och åt middag efter jobbet. Vi träffas inte speciellt ofta eftersom vi alla har en tendens till att har kalendern fullbokad med saker. Gårdagens träff bokade vi in redan i september. Det gäller att vara ute i god tid om vi ska lyckas hitta en dag som passar alla tre. Varje gång vi träffas har vi alltid supertrevligt och tiden bara rusar iväg eftersom det är en hel del att uppdatera varandra med när man inte har setts på ett halvår. Denna gång bestämde vi oss för att inte låta det gå lika länge till nästa träff. Vi får hoppas det blir så!

I helgen är det däremot tvärlugnt för oss (peppar, peppar) och jag tänkte passa på att försöka gräva mig in i klädkammaren. Ni kanske minns det utrymme som jag i våras pratade om att styra upp? Vi har inte kommit dit riktigt ännu men nu börjar det bli brådis. Vi närmar ju oss vintern, även om man kanske inte kan tro det med tanke på väderleken här hemma, och alla våra vinterkläder ligger i en påse längst in i klädkammaren under allt det andra. I våras var det en ganska bra idé att ställa påsen där. Inte trodde jag att det skulle se ut som ett bombnedslag i klädkammaren ett halvår senare. Men nu känns det lite smått jobbigt faktiskt. Jag hoppas dessutom få lite tid över till att tjuvstarta med julbaket och göra lite pepparkakor och lussekatter. Vi får se om lusten faller in helt enkelt.

Jag har funderat lite på hur vi ska göra med alla tidningar som följer med hem från affären. Just nu ligger de lite varstans beroende på vart det finns plats. Är lite inne på en snygg väska eller korg som man kan låta stå framme i vardagsrummet. För det vore väl dumt att lägga undan alla tidningar med inspiration för hemmet? Såg att Mio just nu har kampanj på korgen nedan. Något sådant skulle passa mig ypperligt. Fast jag vill nog ha en med bredare botten så det får plats att lägga tidningarna ner.

(Foto: www.mio.se)

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm, den där har ju jag också drägglat efter... *s* Vad tar dom för den nu? Kanske måste till Mio och handla lite för pengar som jag inte har... *s*