lördag 1 november 2008

Hustomte sökes

Finns det något bättre än att komma hem från jobbet till ett välstädat hem? Tyvärr så är det inte allför vanligt hemma hos oss utan ofta vigs delar av helgen till att skrubba och feja. Det håller i någon dag och sen ser det ut som om en orkan har dragit förbi här. Jag önskar att jag var en person som tyckte om att städa och fann det avkopplande. Så är inte fallet utan istället drömmer jag om små hustomtar som vill förgylla min tillvaro och överraska mig med ett skinande blankt hem, som håller koll på alla mina böcker och papper. Denna hustomte ska finnas men gärna inte synas.

Än så länge existerar inte någon sådan utan istället har vi själva inlett helgen med en städning av hemmet. Sambon skrubbade kök medan jag stod i badrummet. Slutresultatet är helt klart godkänt så nu kan jag med gott samvete ägna några timmar till att surfa på inredning.

Vi var iväg en sväng på eftermiddagen och passade på att stoppa in huvudet på Bolia. Jag har suktat lite på ett nytt köksbord ett tag och blivit ännu mer övertygad om att jag vill ha ett nytt vitt bord efter att jag sett hur flera av er andra har det hemma. Bolia har ett bord och en stol som jag gillar. Bordet är en aning för dyrt men stolarna är faktiskt prisvärda.



(Bilderna är lånade från Bolias hemsida)
Behöver lite fler uppslag på bord som kan passa hem till oss. Det vi har idag är en aning för stort och vi funderar därför på ett bord med plats för fyra. Om någon har tips om rektangulära eller ovala bord med vit skiva så tar jag tacksamt emot tips. Nu ska jag surfa på de andra möbelföretagens hemsidor och se vad de har att erbjuda.
Kram Malin







1 kommentar:

Anonym sa...

Du... Vi har till och med börjat fundera på att leja in någon på RIKTIGT som gör det där. Två gånger i månaden på torsdagar så att man får fint lagom till fredagen och helgen. Sen får man så klart hålla efter dom båda toaletterna själv däremellan men GUD så skönt det vore att slippa storstädningen i övrigt!