fredag 21 november 2008

Resultatet av vår shopping

Vi fick som sagt med oss lite påsar hem efter besöket på Bo:x i söndags. Tyvärr hade det blivit för mörkt för att lyckas ta några bra bilder med sakerna på plats hemma. Ni andra känner säkert till problematiken. Så måndag morgon stod jag med kameran i högsta hugg för att få en bild medans det är ljust. Grannarna undrade säkert vad jag höll på med när jag stod med kameran i högsta hugg i nattlinne och plåtade.

Jag har letat efter en "korg" att lägga tidningar i men inte riktigt kunnat bestämma mig för vad jag vill ha tidigare. Nu hittade vi denna som blev placerad brevid soffan. Förhoppningsvis kommer den att lösa en del av problemen hemma, dvs alla tidningar som hamnar överallt. Än så länge finns det plats kvar men jag misstänker att den kommer fyllas på nu när alla tidningar med julspecial kommer in i butikerna.


En av butikerna hade massor med kuddar och inte alltför dyra priser heller. Kuddar är annars något som jag avvaktar med bara för att jag dyker det kostar lite för mycket pengar. Kuddarna i turkost kunde jag (vi) bara inte stå emot utan de fick följa med oss hem. Den extra lilla färgklicken i soffan gjorde faktiskt en hel del för rummet!





I fönstret placerade årets första julpynt. En tomtegubbe fick också följa med oss hem. Kunde inte låta bli att lägga ner den i korgen. En liten smygstart på det som komma skall, men det gör väl inget?
I helgen är det många saker på gång. Imorgon ska vi iväg på 30-års kalas och det verkar bli ett ordentligt stå hej. Jag har hört talas om ca 50 gäster, mat, dricka och lekar för alla stora barn. Sen står det en del jobb på listan också, och förhoppningsvis lite lugn hemmakväll på söndag.
Ha en bra helg!

5 kommentarer:

Radhusdrömmar sa...

Hej! Kul att du kikade in till mig! Ja jag ska försöka mig på att måla kaklet.... får se hur det går. Tjejen i tapet och färgaffären sa att det skulle blir bra. Jag får visa sen när allt är klart. Tyvärr vet jag inte om jag hinner göra detta i helgen. Men snart snart, nu har jag ju färgen hemma iallafall.
Ha det gott!
Kram
Johanna

Anonym sa...

Jättesnygg korg och kudde!
Tips: skaffa lådor (behöver inte vara snygga!)även till garderoben, så att tidiningarna du vill spara har ett "hem" även efter uppehållet i vardagsrummet. Annars blir det snabbt fullt i korgen oxo!
Ses!

Anonym sa...

Åh, vad fint det blev med kuddarna gumman! Precis så där vill jag ha det i gästrummet också. Vi har ju vitt och brunt där och nu känner jag att jag vill ha någon fin färg att bryta av med. Har hittills varit inne på turkost men sen fick jag för mig att plommonlila skulle vara fint också. Men nu när jag ser kuddarna så är jag inne på turkos igen! *s* Tack för senast fresten! Hoppas att du kom hem ordentligt och att du inte tyckte att det blev för stökigt... *s*

Anonym sa...

Åh det låter jättesnyggt, det ska jag verkligen fundera över! tack så väldigt mycket för förslaget :)
kram

Anonym sa...

Vad fina saker!