söndag 7 december 2008

Sigtuna julmarknad

Idag har vi varit på julmarknaden i Sigtuna tillsammans med familjen i Villa grå. Massor med människor och små julbås som trängdes runt de små gatorna i Sigtuna. Trots att inte snön låg vit på marken fick jag mig en liten dos av julkänsla. Inget fick följa med oss hem idag men vi fick syn på denna ljusstake som kanske kommer förgylla vårt bord framöver.



En ljuskandelaber är något som vi faktiskt saknar. Denna är från Eva Solo.



Hoppas ni har haft en bra helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen en vacker ljusstake!

Såg i min blogg att du undrade om vår nya städhjälp. ^_^

Jo du... den lilla busen fungerar helt perfekt. Vi e så himla nöjda!

Mattor är inga problem, den kör upp på dem och dammsuger, och gejor på golvet puttar den antingen runt eller så vänder den om det skulle vara lite mera bastant som står i vägen, typ en stol eller väggen. Sök på You Tube så får du se hur den fungerar. ^_^

Igår blev jag överraskad! Jag stod i badrummet med öppen dörr och vek handdukar medans Roomba dammsög i lägenheten... och plötsligt kör den upp över tröskeln (som e ganska hög) och in till mig! De e inte riktigt meningen att den ska in där. Hihi

Kram på dig!

Emma sa...

Svar: Hallåj! Du undrade angående gardinen i vårt vinkelfönster...jag har sytt två st kappor, tyckte det var lättast! Det är ju inte helt lätt att hitta på nått bra i dessa fönster men så fick det bli=) Dom hänger inte riktigt i samma höjd men ingen som påpekat det än i alla fall!!!;)

Jättefin ljusstake, gillar Eva Solo=)
Ha det bra, kram emmsan