söndag 22 juni 2008

I mitt goda minne

Det är inte bara ett par dagar som har försvunnit utan snarare drygt en vecka. Under denna relativt korta period har Sverige åkt ur Fotbolls-EM, en Eken cup i handboll har spelats, två böcker av Stig Larsson har slukats och en av Åsa Nilsonne. Utöver det har jag jobbat. Mer än så har det knappt funnits tid till. Inte en endaste tanke har ägnats åt hemmet. Därför tänkte jag dela med mig av ett av våra tidigare projekt i vårt gamla boende.

Området vi bodde i tidigare byggdes i skiftet 89/90 och valet av material i badrum och tvättstuga speglade det som var inne då. Dvs mycket pastell och gärna med streck i tapeten. Badrummet var ett av de projekt som vi tänkte ta tag i sist vilket beror på att sådant är superdyrt. Ni som har gjort det vet vad jag pratar om. Vi tog in en del offerter och beslutade oss för att avvakta ett tag till. Men ganska hastigt bestämde vi oss för att sälja. I stort sett resten av lägenheten var iordning gjord. Kvar var badrummet...

Mattan på golvet var i stark rosa. Den på väggen i en ljusare rosa med grå, rosa och mörkare rosa streck över hela våderna. Bilderna nedan är inte helt rättvisande eftersom vi kom på att det vore kul med före och efter bilder. Men det enda som hann tas ner var spegelskåpet ovanför handfatet.





Efter att ha rådfrågat på färghandeln bestämde vi oss för att måla våtrumstapeten. Det skulle enligt honom hålla ett tag men var inte helt beständigt. Om vi målade duschrum så skulle vi få räkna med att måla om efter några år. Resultatet blev faktiskt över förväntan! För några tusenlappar hade vi fixat iordning vårt hemska badrum till ett ljust fräscht rum.




På inköpslistan fanns handfat, toalettsits, duschstång, hyllor till väggarna, krokar till handdukar, toalettrulleshållare, färg till vägg och golv samt nytt badrumsskåp.

Är inte färg fantastiskt?


Kram Malin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp... Och BILLIGT! I alla fall i jämförelse med att kakla, klinkra och allt annat... Allt det som vi har framför oss.. *suckar*

Anonym sa...

Wow.. vilken skillnad!! Gick det att måla på våtrumstapet??
Jag har hört så många olika kommentarer om det så jag inte vågat mej på grejen. Men det ser ju ut att ha funkat riktigt bra hos er :D