torsdag 5 juni 2008

Konferens i Simrishamn

Det har varit väldigt mycket resor med jobbet den senaste tiden vilket är anledningen till att nya inlägg har kommit lite glesare än tidigare. Nu senast var det besök i Simrishamn som varade i två dagar. Egentligen ska jag inte klaga, det har nämligen inte varit några ansträngande konferensdagar. Min kollega som öppnade sitt sommarboende för oss har fantastiskt fint både hemma och i trädgården. Deras hem fanns med som "hemma hos" reportage i Sköna hem förra året, vilket säkert säger en hel del. Även trädgården är omtalad och mycket vacker.

Vi hann även med en liten kort seightseeing i närområdet och något som fascinerar mig är alla dessa små butiker som finns på de mest otippade platser. Oftast mitt ute på landet där de på något sätt lyckas överleva. En liknande butik utanför Stockholm hade troligtvis inte alls lyckats. Men där går det... Är det inte fantastiskt?

Jag har vid flera tillfällen nämnt vårt sovrum men jag har helt glömt bort att dela med mig av bilderna från renoveringen. Egentligen är vi inte hundraprocentigt nöjda med hur det blev men det är betydligt bättre nu än vad det var innan. Dessutom är det en hel del till som skall ordnas innan vi är helt klara. Så vem vet, när slutresultatet är på plats kanske vi har ändrat oss och trivs med vårt verk.



Väggen vid fönstret förbereddes för tapetsering med slipning av kanter och spackel. Även i detta rum fanns en bård tapetserad längs med väggen uppe vid taket som vi först fick lägga ner timmar av arbete på.



De gula väggarna målades beiga och ena väggen blev en fondvägg.




En liten närbild på fönsterhörnan.




Vår lilla misse deltar gärna när matte fixar hemma och fastnade på bilden nere i högra hörnet.


/Malin

3 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

ja nu verkar det som om alla har hur mycket som helst att göra... men bara man hinner njyta lite oxå av det sagolika vädret!

snyggt sovrum.. tycker färgerna var fina ihop..

kram a-C

Anonym sa...

Vad fint det blev i sovrummet. Fin blogg i övrigt hit kommer jag gärna tillbaka.

~Livet i byn

Anonym sa...

Vilket snyggt sovrum ni fått nu :D