torsdag 26 juni 2008

Köksdrömmar

Jag drömmer om ett nytt kök. Det behöver inte vara ett ambitiöst projekt utan bara innebära nya luckor, nytt kakel och ny bänkskiva. Vitvarorna kan gott få vara kvar ett tag till även om jag längtar efter vår gamla induktionshäll när matlagningen gick så mycket snabbare. Jag inbillar mig iallafall det, att det gick snabbare att laga mat alltså. Sen längtar jag efter känslan att komma in i köket och känna sig nöjd med hur det ser ut. Det lär dröja ett tag till. Fast det gör egentligen inget. Just nu längtar jag efter semester, och det är inte alls långt kvar. Tanken på att ge mig in i ett köksprojekt känns därför rätt avlägset just nu.

Dessa gamla bilder gör mig påmind om vilket slit det var att renovera köket, även om det den gången var mer omfattande än den vi vill göra nu. Bara tanken på det gör mig matt men känslan vi hade när vi var klara var fantastisk. Vi gjorde jobbet själva med stor hjälp från min systers sambo som är en fena på köksrenoveringar.


Bilder från när det gamla köket hade rivits ut och innan det nya började komma på plats.





Vi försökte hålla en ganska tight budget för att kunna lägga lite pengar på andra saker som behövde åtgärdas i hemmet. Stort engagemang lades på att fynda billiga vitvaror och vi lyckades faktiskt med att hålla oss inom budgeten, iallafall när det gällde vitvarorna. Resterande budgeten överskreds en del...


Stommar och luckor köptes på IKEA och valet hamnade på högblankvita luckor med diskreta handtag.




Kram Malin

2 kommentarer:

Camillas nya hem sa...

Hittade precis hit till din fina blogg, jätteskoj!

Väldigt snyggt kök, helt i min smak! Vitt och stilrent, jättefint!

Hoppas du får en trevlig helg...

Anonym sa...

Jag förstår att du saknade det där köket. Vem hade inte gjort det? Och jag känner igen känslan ni hade. Vi som renoverade i omgångar och FORTFARANDE har vissa detaljer kvar... *suck* Och när det gäller semester för mig så har jag en vecka kvar. Och den veckan ska jag jobba ensam här så då lär jag vara i ÄNNU större behov av semester. *s* Hur ska ni ha det??