söndag 19 oktober 2008

Fönstershopping

En helt ledig söndag har det varit idag och vad passar väl bättre än att passa på att njuta av det vackra helgvädret som har infunnit sig idag. Även om det för vår del innebar att vi tog bilen till Kungens kurva för att besöka en del butiker och planera förändringar i hemmet. Det var iallafall skönt att få komma ut en stund och ta del av dagsljuset.



Lite besviken blev jag dock när vi upptäckte att den nya heminrednings huset som det har talats om inte var klart. Jag som var helt bombsäker på att det skulle ha varit invigt vid det här laget. Istället tog vi vägen via Barkarby hem och tittade in på Cervera för att stilla begäret lite. Ingenting följde med hem denna gång även om nu önskelistan har vuxit en hel del...





Bland annat stod jag och suktade på fler av dessa muggar. De kommer från Rörstrand och finns i flera färger. Jag tjatade mig till två stycken för en tid sedan och nu dricks det kaffe ur dem allt som oftast. Men två räcker ju inte, måste ha minst fyra till så klart =)

3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Dom muggarna gillar jag också!

Tack för att du kommenterade hos mig, alltid lika kul då man "träffar" nån ny bloggare!

Anonym sa...

Dom är döfina... Jag gillar mönstret och färgkombinationen och skulle faktiskt kunna tänka mig att ha det på en vägg tom.... Men jag vet också att jag förmodligen skulle tröttna då. Det är lättare att byta kaffemuggar än tapeter... *s*

Anonym sa...

Tur att det snart är jul:-)