söndag 26 oktober 2008

Sovrumsplaner

Vi var egentligen aldrig riktigt nöjda med färgvalet i sovrummet men har låtit det bero i brist på ork. Men nu har det börjat röra sig i huvudet och jag funderar på att göra rummet mycket ljusare än vad det är idag. Trots att vi har fönster från två håll så blir det aldrig riktigt ljust därinne. Därför är jag inne på att måla väggarna vita och kanske sätta upp en fondvägg med vit bas och något mönster i. Än så länge är jag i planeringsstadiet så inget är spikat riktigt ännu. Jag är dessutom sugen på att möblera om och ställa sänggaveln på den andra väggen i rummet.

Så igår kläckte jag iden om detta och vid halv tio stod vi och började möblera om. Säng och sängbord flyttades till sin nya plats och jag tror minsann att det får stå kvar så. Så fort rummet har kommit lite mer iordning (läs har städats) skall jag ta nya kort och dela med mig av hur det blev istället.


Om jag inte minns helt fel så har jag tidigare nämnt att jag blev moster i somras. Visserligen inte första gången men minst lika kul! Knappt hann hon komma ut det lilla livet innan hon hamnade i tidningen. I det senaste numret av Familiy Living ligger hon och myser på en filt i ett av de badrum som ingår i deras badrumsspecial. Eftersom jag självklart är en stolt moster kunde jag inte motstå att dela med mig av några av bilderna!








(Bilder från Family Living nr 8, 2008)
Efter en intensiv dag med kalas för mina andra två syskonbarn, som precis fyllt 1 respektive 3 år, skall jag äntligen få sätta mig ner och äta middag. Barn har så ofantligt mycket mer energi än vad jag själv har vilket man märker efter en dag som denna. Nu väntar lasagnen på att få stilla min hunger.


Ha en bra söndagskväll!




1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken liten goding! Vad söt hon är! Vad är det hon heter fresten? *nyfiken* Helgen blev... Jaa... Nej... Du får läsa min blogg helt enkelt. *asg*