torsdag 18 juni 2009

Första projektet

Någon tipsade om REA:n hos Catalog för några veckor sedan och i det collaget såg jag något jag inte kunde motstå. Dessutom var priserna oemotståndliga. Till köket beställdes två likadana dukar, den ena till köksbordet och den andra skall sys om. Har inte bestämt mig för om det skall bli tygtavlor eller gardinkappa utav den. Antar att humöret för avgöra när jag sätter mig ner framför symaskinen. Med lite tur kanske det räcker till båda så slipper jag välja!

En strykning av duken resulterade i köksfejning och gardinbyte. Längderna är lånade av min mor som ville ha en annan färg än grönt hemma. Jag passade på att lägga vantarna på dem innan jag åkte till USA och de kom väl tillpass nu.




På köksbordet står nu en blomma som tidigare haft en annan plats här hemma. Ljusstakarna är från Coop och inhandlades tidigare i år. Matplatsen fick ett nytt utseende för 34,50 kr. Det är väl en prisvärd styling?!
Några andra småsaker fanns med i paketet med dukarna men dessa visar jag vid ett senare tillfälle.

Imorgon är det midsommar och vi är bjudna till ett par vänners lantställe. Det ska bli riktigt trevligt. Hur firar ni midsommar i år?

3 kommentarer:

Anneli sa...

Vi firar tillsammans med vänner. Det blir god mat och dryck, lekar och eventuellt bad. Vännerna har egen pool men jag är en liten badkruka så jag får se om jag badar. Men sonen kommer att ligga i den i många timmar. Ha nu en trevlig midsommar.

jagochmitthem sa...

Den duken var snygg och passade bra där.

Ha en fortsatt fin helg!

Kram Annette

Elisabeth sa...

Ha, ha! Vad kul att du också har sadlat om till grönt. Jag är också inne i en grön period just nu och helt plötsligt så fick vardagsrummet en helt ny accentfärt efter några besök på Ikea, Hemtex och vår egen lokala tygaffär. Jag är skitnöjd, men Erik avskyr det... Får se vad det blir för färg till hösten. I köket kör jag lila just nu och jag gillar faktiskt det. Men det kan bli orange också... Känner för något galet! *s*