söndag 21 juni 2009

Midsommarhelg

Årets midsommarhelg är redan förbi och vår helg verkar ha bjudit på samma väder som hos er andra. Dock bjöd självaste midsommarafton på hyfsat fint väder ända fram till grillningsdags. Då öppnade sig skyarna och de båda grillansvariga försvann snabbt in under altantaket för att söka skydd.

Min uppgift i år var att ta med desserten till middagen. Receptet kom från senaste Laga Lätt och blev faktiskt ett uppskattat tillskott till kaffet. Däremot kom jag på att tårtan skulle fotas efter att första biten skurits upp... Receptet var superenkelt men krävde lite tid eftersom tårtan skulle stå i frysen ett par timmar innan servering.


Idag har det städats för fullt här hemma och mattor har fått byta plats. Vardagsrumsmattan hamnade i köket och en gammal matta från tidigare plockades fram ur förrådet. Helt nöjd med nya mattan i vardagsrummet är jag inte, fast det kanske beror på att kuddarna i soffan inte matchar ordentligt. Det kanske är nu det är dags att använda symaskinen och se till att de tygbitar som finns hemma kommer till användning? Ett inte alls omöjligt projekt för kommande vecka!

6 kommentarer:

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

Oj vad smarrig den ser ut.

Antar att ni är hemma nu. Hur känns det?

Ville passa på att säga att jag har bytt blogg adress from dezgnjournal.blogspot.com till designstudio210.com.

Hoppas allt är bra annars.
Kram

Kikan sa...

Åh vad gott det ser ut! Tårtan hos mig är nog inte från Buffé. Fast jag tror att jag vet vilken du syftar på :) Och den måååste jag göra inom kort, ser såå smarrig ut! Kram Kikan

Karin hemochliv.blogg.se sa...

Åh lägg gärna ut receptet för det ser supergott ut

Carina - inspirera sa...

Ser hur god ut som helst!
Midsommarhelgen gick så fort förbi...men nu är det snart semester :)
Kramen.

Mallas sa...

Receptet kommer i helgen!

Malin

Twelve sa...

Цветной принтер сканер Aficio MP

МФУ струйные широкоформатные, МФУ Canon, МФУ струйное HP DesignJet

Плоттеры, Струйный плоттер HP DesignJet, Струйный плоттер Epson Stylus Pro

Плоттер Epson, Струйный плоттер Epson Stylus Pro, Плоттер Epson SureColor

Плоттеры Canon, Плоттер CANON imagePROGRAF, МФУ Canon imagePROGRAF