lördag 28 mars 2009

Det är vår i luften!

Den kalla vintern hemma har bytts ut mot härlig vår. Jag som längtat i evigheter efter våren har blivit besviken gång efter annan hela mars. Nu får jag äntligen ta del av våren och den tunna vinterjackan som fått vänta på varmare väder hemma är helt plötsligt för varm. Inte för att jag tänker klaga, det här är helt fantastiskt!

Större delen av dagen har jag promenerat runt i delar av staden där jag ska bo till i juni. Kameran följde med både på förmiddagen och eftermiddagen. Därav de olika väderslagen i bilderna. Det gemensamma temat är grönska och växtlighet. För visst är det vår i luften!






Idag har jag tagit mig tid att göra något jag borde ha gjort för länge sedan. Jag har äntligen tagit mig tid att lägga upp de bloggar jag följer i bloglovin och dessutom bett om ett mail när uppdateringar sker. Det är helt klart smidigare än att ha alla som favoriter på datorn och gå igenom med jämna mellanrum. Bättre sent än aldrig, eller hur? Direkt har jag massor att läsa och det ska bli kul att äntligen ta igen det jag har missat den senaste tiden.

Kram Malin

3 kommentarer:

Kikan sa...

Åh vilka härligt våriga bilder!! Här kom våren av sig då det blev värsta snöovädret igår men nu är allt borta igen. Hoppas atgt du får en mysig helg. Kram Kikan

dahlarna sa...

ÅH VILKA UNDERBARA BILDER! Här är det fortfarande snö & jag LÄNGTAR sååå efter våren! Vad spännande det låter att få jobba tre månader i USA. Vad jobbar du med?

Ta hand om dig & ha det kanonbra! KRAMISAR!

jagochmitthem sa...

Sååå vårigt och härligt det ser ut på bilderna!!!!! Jag får nog vänta en månad till... men den som väntar på något gott osv... :-)

Kram Annette