tisdag 3 mars 2009

Projekt sovrum

Det händer saker här hemma just nu. Hyllplanen jag visade i senaste inlägget är nu målade och klara. Nu väntar jag endast på att maken skall komma hem och assistera mig i uppsättningen av dem. Nog för att jag klarar av att sätta upp hyllor själv men jag är lite osäker när det gäller att borra i kakel. För att inte behöva bära skulden för eventuella missöden tänkte jag att vi skulle göra det tillsammans. Smart, eller hur?!

Sovrummet har jag nämnt vid ett antal tillfällen på senaste. Nu är det påbörjat! I söndags kväll kavlade jag upp armarna och började måla. Nu är det tapetserade väggen ett minne blott. Men så bökigt det är att måla ett rum fullt med möbler!






Det återstår fortfarande en del målningsarbete innan rummet är klart. Jag hoppas få lite tid på söndag då maken är på Metallica konsert i Globen. När det är klart blir det dags att börja ordna med textiler. Apropå det, min idé med att förlänga tyget som jag tidigare köpt till köksfönstret var inte alls så bra. Kvalitén på tygena var olika och väl i fönstret såg det inte riktigt klokt ut. Så nu är det dags att leta efter nya gardiner alternativt tyg. Gärna neutral färg men mönstrat. Fönstret är ca 190 cm brett. Tips mottages gärna!

Kram Malin

1 kommentar:

Min rosendröm sa...

VIlken cool tapet!! Den gillade jag jättemycket!

Läste din kommentar inne hos oss, visst är det trist att inte allt blir klart på en gång men jag får ju försöka tänka realistiskt med tanke på att vi lever på en mammapeng just nu.

Kul att läsa lite om dig också. Jag har varit med i viktväktarna flera gånger och hållt vikten ända fram tills graviditerna, nu har jag dock ca 8kilo kvar tills jag är tillbaks till normalt igen, men jag kämpar på.

/nina