söndag 29 mars 2009

Hotellfrukost


Det allra bästa med att bo på hotell är den fantastiska hotellfrukost som de brukar servera. Jag älskar att vandra omkring bland de olika saker som finns på buffén för att i slutändan ha beslutsångest över vad jag ska välja av allt det goda. Ett vanligtvis rätt angenämnt problem. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om frukosten på det hotell jag bor på just nu...

Jag är en frukostmänniska och hinner knappt vakna till förens jag dukar fram frukosten. Ofta blir jag frukosthungrig redan innan jag har somnat vilket gör att jag gärna somnar så fort jag kan för att få gå upp och äta. Problem? Ja kanske... Gissa min besvikelse när jag inser att frukosten på det här hotellet består av en sorts juice, blaskigt kaffe och choklad eller vit glasyr donout... Jag har lite svårt för att äta sötsaker till frukost så det blir till att köpa egen frukost de kommande dagarna. Inte alltför långt ifrån hotellet ligger ett bageri som har nybakat bröd och kaffe. Tror helt klart att det blir ett besök där på måndag morgon.

Kram Malin

10 kommentarer:

Maud sa...

Är ny på din blogg och undrar var du är? Hotell låter ju annars glassigt.. =)

Iben sa...

Ååh, osis! Jag som såg bilden först och tänkte: wow här har du hittat rätt, hämska besvikelse!
När flyttar du för dig själv?
kram!

Kikan sa...

Åh jag älskar hotellfrukostar! Det är helt klart det bästa med att bo på hotell :) Kram Kikan

kardemumma sa...

Men vad roligt att få vara over there så länge. Ja, dom är inte känd för sin nyttiga mat direkt!
I NY fick vi god och nyttig frukost faktiskt.
Vad jobbar du med och vart i USA är du?
Kom precis hem från Florida...
Dollarn hade kunde varit vänligare :)
Kramar C

Inspirera Mera sa...

Ärsch vad tråkigt! Halva nöjet med att bo på hotell är ju frukosten.

Svar: Ja de växer verkligen upp fort. Ska försöka ta massor med bilder, ska även prova att ställa ut henne i sommar. Kram Sandra

Carina - inspirera sa...

Ja tacka vet jag hotellfrukostar...att bara gå där och välja!
Men du får hitta något annat braigt ställe som kompensation...
Hoppas att du får en bra vistelse "over there"...
Kramen.

Anneli sa...

Hotellfrukost brukar vara så goda synd att inte ditt hotell hade någon bra frukost. Men det brukar finnas gott om ställen att köpa frukost på i USA så du ska nog hitta något bra ställe.
Ha det bra.

Jes/Vita villa vila sa...

Snubblade precis in här på din blogg - som är jättefin! Hit kommer jag gärna igen!

Härlig hotellfrukost!!!

Jes

Jenny sa...

Hej! Jo det är så kul när man hittar något på rea. För jag är inte heller en sån person som kastar ut 700 på en träningströja bara sådär. Åhh vad gott med hotellfrukost, nu blev jag hungrig. Ska slänga ihop lite lunch. Fast jag tror inte skafferiet har så mycket gott att erbjuda :( KRAM

karola sa...

...hu, då sliskiga donuts är ingen hit, kandu inte be om english breakfast istället? ...kanske har du tur :)
trevlig helg!