måndag 9 mars 2009

En helt vanlig måndag

Jag blev utmanad av Turquoise inspiration i förra veckan. Jag trodde jag skulle ha all tid i världen att ta mig an utmaningen i söndags kväll men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Den egna söndagskvällen förändrades när maken stod utanför porten vid halv tio istället för att befinna sig på Metallica konsert i Globen. Sångaren hade blivit sjuk och konserten ställdes in efter att de hade suttit nästan en timma och väntat på att förbanden skulle dra igång. Lätt snopet för långväga resenärer (och alla andra såklart).

Här kommer mina svar på denna lite annorlunda utmaning.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
Hos sådana statliga forskningsorganisationer som Arbetslivsinstitutet... (Hälsans styrning av arbetet av Holmqvist & Maravelias (red).

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Min väska som är placerad på stolen brevid mig i köket.

3. Vad såg du senast på TV?
Alldeles nyss. Jag kollade på 2½ män efter ett avsnitt av Design Simon & Tomas.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Någonstans mellan tio och halv elva, säg 22.18. (Var tvungen att tjuvkika och jag hade nästan rätt. Klockan var 22.25)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Katten som äter mat och TV:n i vardagsrummet.

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Jag handlade mat tillsammans med min man. Det blev tacos idag, mums!

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Jag blandade statistik om sjukfrånvaro och sjuknärvaro med ett öga på 2 ½ män. Dvs jobb och nöje

8. Vad har du på dig?
Mina "softarbyxor" som alltid åker på när jag kommer hem från jobbet och en tröja.

9. Drömde du något inatt?
Jag drömmer ofta och oftast kommer jag ihåg vad de handlar om, men nattens dröm(mar) minns jag inte.

10. När skrattade du senast?
Oj, det minns jag inte. Antingen är jag väldigt glömsk eller så har jag en fruktansvärt tråkig vardag. Kan hoppas på det förstnämnda...

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Ett vinställ, en tavla och en tavellist med kokböcker på.

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Inget jag minns just nu iallafall.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Annorlunda mot de andra jag gjort tidigare.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Jiddra inte med Zohan.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Risken är nog att jag skulle bli väldigt snål för att inte riskera att göra slut med pengarna =) Om jag skulle bli snuskigt rik skulle jag troligtvis köpa det hus vi vill ha, betala av studieskulder, köpa en bil till och sen sluta jobba. Inte för att jag vill gå hemma utanför att få tid till att göra sådant som jag bara tycker är kul. Engagera mig ideellt, skriva böcker och troligtvis en hel del saker till.

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.
Jag tycker det är väldigt jobbigt att mingla på tillställningar och pratar gärna bara med folk jag känner sedan tidigare. Inte så bra om man vill bredda sitt kontaktnät tyvärr.

17. Tycker du om att dansa?
Jag tycker det är jättekul att dansa och skulle gärna lära mig salsa, lindy hop eller liknande.

18. George Bush?
Helst inte...

19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Jag har nog faktiskt inte kommit dit riktigt ännu. Det återstår att se helt enkelt!

21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Jag har faktiskt redan gjort det vid ett par tillfällen. En gång på Mallorca, en på Teneriffa och sist i Tyskland. Snart åker jag till USA och är där tre månader. Ingen längre vistelse direkt men det kanske räknas ändå? Dessutom pratar vi om att söka oss utomlands under en två års period längre fram i livet. Eller vad sägs om att bo utomlands på vinterhalvåret när man är pensionär?

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Så det är dags att komma nu? Dig har vi fått vänta länge på!

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
Ja du, bra fråga. Eftersom jag har haft massor av saker för mig de senaste dagarna så har jag inte hunnit uppdatera mig om allt som hänt på senaste så nu är risken att jag utmanar någon som redan har blivit utmanad. Men den risken får jag ta helt enkelt.

Jag utmanar Dahlarna, Fyra i huset, Hem & Inredning och Inspirera.

(Foto: Fisher Prize)

Igår döptes min systerdotter och i doppresent hade vi köpt en Elmo. Denna fantastiska "nalle" säljs i USA och dansar, sjunger, sitter, står, berättar historier osv. En hit bland barnen redan efter att paketet öppnades. Kanske känner några utav er igen honom från Sesame Street?

Maken kom hem i lördags och nu är ordningen återställd här hemma. Iallafall ett tag till för snart är det min tur att bege mig ut i vida världen. En längre tjänsteresa med jobbet står på agendan nu i slutet på mars. Spännande och en aning skrämmande på samma gång.

Kram Malin

5 kommentarer:

Emma sa...

Åh vad kul, ska jag genast anta så fort det hinns med=) Ha det bra, kramar emmsan

Anonym sa...

Tack för utmaningen, jag gjorde den för någon dag sedan...den är väldans kul. Annorlunda frågor som gör svaren så mycket roligare!
Kul läsning!
Kramen.

Anonym sa...

Kul att läsa din utmaning! Självklart antar jag den! Ska försöka skriva den ikväll. Hoppas att du får en bra dag!

Anneli sa...

Brandvarnaren jag skrev om heter snap alarm och Mio säljer den bl a.
Du kan gå in på snapalarm.com om du vill se hur den ser ut där den sitter på lampsladdar.
Ha en bra dag.

Anonym sa...

Så kul att du antog utmaningen. Låter spännande med USA. Ska du åka själv eller?
Kram Tess