torsdag 5 mars 2009

Snyggt och säkert!

Min syster jobbar i en butik som säljer inredning helt i min smak. Därför får jag ofta tips om kommande erbjudanden eller utförsäljningar som hon tror jag skulle vilja känna till. Nu senast sålde de ut Jakob Jensens produkter ur sitt sortiment. Vi hade tidigare kollat på en brandvarnare men avstod då vi såg priset. Nu fick jag veta att alla kvarvarande produkter var nedsatt med 70 procent. Så denna gång slog jag faktiskt till (den andra delen i hushållet är inte upplyst om mitt fynd ännu). Priset blev inte alls så mycket högre än att köpa en vanlig brandvarnare. Kanske inte den detalj man lägger märke till först men absolut en nödvändig sak för säkerhetens skull.

Det har gått i rasande fart sedan maken for iväg. Jag tror att alla dagar och kvällar har varit uppbokade med något. Utbildning på jobbet, middag med vänner, besök hos min syster, målning av väggar och hyllplan. Imorgon ska jag på tjejmiddag och samtidigt passa på att se hur två av vännerna bor. Båda har flyttat de senaste månaderna och bor nu i närheten av varandra. Så imorgon börjar vi med middag hos den ena och avslutar med efterrätten hos den andra. Det ska bli riktigt kul! På lördag kommer äntligen maken hem igen. På lördag morgon står jag på Arlanda med skyltar och björnar. Eller så räcker det med en stor kram från mig. Man kan ju hoppas på det iallafall :)

Jag har fått ytterligare en utmaning från Turquoise inspiration . Självklart så kommer jag anta den men jag tror jag spar den till i helgen. Söndag kväll skall spenderas på egen hand eftersom Metallica kommer till stan och någon har biljett till söndagens konsert.

Kram Malin

5 kommentarer:

Anneli sa...

Jag har titta och önskat mig denna brandvarnare och den som man sätter på lampsladden. Grattis till ett fynd av en supersnygg brandvarnare. Vilken tur du har som har en syster som kan lämna tips när det är rea.

jagochmitthem sa...

Snygg brandvarnare. Kul när nödvändiga saker kan vara snygga också.

Kram Annette

Anonym sa...

Vilken snygg brandvarnare, och kul att det finns snygg design på så viktiga saker!
Kramen.

Linda -Galleri Palla sa...

Så himla bra! Har de ingen webbshop där man kan fynda brandvarnare???

Anonym sa...

Snygg som bara den! Letar efter en vit en :) dock en aning dyr, får hålla utkik efter rea :)