måndag 16 mars 2009

Grönt tema?

Jag vet att jag har sagt det förr, men tiden bara flyger iväg just nu. Kvällar och helger är uppbokade med råge och det finns knappt tid till att bara vara ledig. I fredags var jag på återträff med min gamla klass från gymnasiet. Jag är en av dem som bara "försvann" och inte har hållt kontakten med någon. Allt mitt flyttande och resande bidrog nog en hel del till detta. Det var trevligt att se hur det var med alla gamla kamrater. Vi hade en väldigt bra klass i gymnasiet där i stort sett alla umgicks med varandra. Flera av dem umgås fortfarande idag.

En sak som var väldigt intressant var när vi alla satt runt bordet och pratade med varandra och det var att det kändes som tiden hade stått helt stilla de senaste nio åren. Den enda skillnaden var att folk såg något år äldre ut men det var ingen som hade förändrats speciellt mycket.




Hemma flyttas saker runt. Brickan med de limegröna ljusen piggar numera upp i köket. Sovrummet fick sig en vända färg till igårkväll och nu börjar det närma sig slutet där inne. Ett sista varv kanske hinns med ikväll för att sedan börja ordna med de små, men ack så viktiga detaljerna.

Kram Malin

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka härliga gröna ljus!!! Har själv fått dille på gröna saker, det känns så vårigt och uppiggande. stor kram från Kikan

Sara Mårtensson sa...

Så roligt med en återträff! :-)
Vilken härlig grön färg det var på dina ljus.. vårig och fin!
Ha en fin vecka!
Kram Sara

Min rosendröm sa...

Åh va rolig med återträff!!! Ljusen var snygga med de svarta stenarna runt.

/Nina

Anonym sa...

Ja, tiden rinner verkligen iväg!
Men just nu känns det bra, jag längtar efter våren...
Härlig grön färg på ljusen, en riktigt energikick!
Kramen.

Anonym sa...

Kul att det blev en lyckad återträff! Och kul med ett passande grönt tema idag eftersom det är St. Patricksday... Slainte! =)

Anonym sa...

Va kul med klassträff! Det va inte så länge sedan jag gick ut gymnasiet men jag har alltid tänkt att det vore så kul att träffa lågstadieklassen, de har man inte sett på hur länge som helst!

Kram
/Johanna

jagochmitthem sa...

Det var en härlig ljusbricka. Jag älskar den färgen!
Klassträffar är lite märkliga, man blir den man var, igen på något sätt.

kram Annette

Mari sa...

Kör oxå lime på köksbordet i form av ljus....härlig färg.

Ha en bra dag!