tisdag 3 mars 2009

Utmaning!

Jag har blivit utmanad av Inspirera att berätta sju saker om mig själv. Reglerna är att jag ska berätta sju saker om mig själv, utmana sju andra bloggare, länka till den som utmanat mig och dessutom lämna ett meddelande hos dem jag utmanat.

Jag hade en utmaning för ett tag sedan som jag antog och där jag delade med mig av 8 vanor/ovanor. Här kommer 7 nya fakta om mig för den som är nyfiken.


1. Jag har flyttat massor med gånger sen den första gången jag flyttade hemifrån. Jag har bott på 13 ställen under 9 år. Det längsta tiden jag bott på ett och samma ställe är 2 år.

2. Jag har jobbat som reseledare en säsong när jag var 19 år.

3. Jag och min man gifte oss i allra största hemlighet på en strand i Thailand i vintras.

4. Jag är fruktansvärt morgontrött och snosar utan undantag varje morgon. En bieffekt när man har arbete med flextid?

5. För ca 3 år sedan gick jag ner 17 kg med Viktväktarna. Jag håller fortfarande vikten något så när.

6. Jag har ett planeringsbehov utan dess like. Lappar skrivs till höger och vänster på saker som ska göras både hemma och på jobb. Till och med maken som skrattade åt min beteende i början sitter nu och skriver lappar med mig.

7. Jag är kass på att laga mat spontant och måste använda recept för att få till något bra. Undantag är ett fåtal rätter som har lagats väldigt ofta här hemma. Därför måste jag alltid shoppa med en lista (!) så jag vet vad som ska köpas hem.


Eftersom jag vet att de allra flesta redan har fått denna utmaning så väljer jag att inte utmana vidare. Om det däremot är någon som inte har gjort denna ännu och som känner sig manad får ni självklart göra detta. Säg gärna till isåfall så jag kan kika på era fakta.

Kram Malin

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du antog utmaningen...
Kul läsning också!
Kramen.

Anonym sa...

Kul att läsa din utmaning! Alltid roligt att "lära känna" personen bakom bloggen lite mer! :-) På punkt 6 & 7 känner jag igen mig... KRAMAR!

Anonym sa...

Kul att lära känna dig bättre. Förstår om du inte orkar en till utmaning just nu, men om lusten faller på så har du en att hämta hos mi.
Ha en trevlig kväll

Anneli sa...

Roligt att läsa lite mer om dig :)