onsdag 1 april 2009

Världens bästa överraskning!

Min största sorg med att åka iväg en längre period som denna har varit tiden som jag och maken kommer spendera från varandra. Vi har löst en del av problemet med att installera Skype och införskaffa webbkamera så vi kan se varandra när vi pratar. Men det är inte riktigt samma sak som att träffas på riktigt. I lördags pratade vi på Skype innan det var dags att släcka lampan i Sverige. Vi bestämde att vi skulle prata igen i söndags runt tre på eftermiddagen för min del. Så jag satt snällt och väntade på att maken skulle dyka upp på Skype. Gissa om jag blev förvånad och helt obeskrivligt glad när det knackade på hotelldörren och han stod utanför. Helt i smyg har han planerat en resa hit och verkligen gjort sig besvär för att se till att jag inte skulle misstänka någonting. Nu har vi ett par dagar till tillsammans innan han ger sig av hem igen. Sen är det bara tre veckor tills vi ses nästa gång.

Vad säger ni, kvalar inte det in på förstaplatsen för världens bästa överraskning?!

(Vårbild på bron över Willamette river)

7 kommentarer:

Malin sa...

Kan bara hålla med. Romantiskt så att det förstår. Sånt man drömmer om! :-)

Karin i Villa Grå sa...

Hi hi, jag kan bara applådera - det ÄR nog verkligen en av de största överraskningarna jag hört talas om! Jag menar, det är ett helt hav emellan! Bra gjort av bror min!

Jag hoppas att du har det riktigt bra over there!

Kram, Karin

Anneli sa...

Det måste jag hålla med om. Han måste ju ha åkt direkt till flyget när ni slutade prata på lördagen. Hoppas nu att ni har haft några underbara dagar tillsammans att leva på tills ni träffas nästa gång.
Kramar

Frida sa...

Vad härligt det låter! Det är ju precis sånt man drömmer om att sambon ska hitta på..;)
Kram Frida

Elisabeth sa...

Ungefär HUUUUR romantiskt som helst!!! Tur du gifte dig med honom.... =)

Carina - inspirera sa...

Vilken otrolig överraskning!
Vilken man du har...
Hoppas ni får härliga dagar tillsammans!
Kramen.

jagochmitthem sa...

Det var en underbar överraskning du fick!! Så kul! Hoppas ni får några superfina dagar tillsammans.

Kram Annette