onsdag 8 april 2009

Kökspiff

Innan jag åkte hann jag fynda ljusstakar på rea. Fem för en tjuga var priset och jag valde snabbt ut fem gröna. För det är väl ingen som har undgått att jag är väldigt inne på grönt i vår?




Fruktskålen är en tidigare julklapp från min svägerska I Villa Grå. Eftersom jag är en ordentlig fruktätare så står skålen ofta framme. Kanske inte alltid så välfylld som på bilden ovan. Frukten försvann snabbt efter att jag hunnit med att fota. Senare den dagen hade vi besök av släkten. De som åt upp äpplena var barnen. Eller år och åt... jag hittade ett antal halvätna äpplen på olika platser i lägenheten efter att de hade åkt. Men när barnen väljer frukt framför kakor, då är det bara att uppmuntra, eller hur?!

Jenny med bloggen Inredning i Kalix visade häromdagen en matta från Rusta som hon har tänkt till sitt nya hem. Jag blev helt frälst och nämnde det genast för maken när vi pratade på Skype. Nu är han högst ansvarig att införskaffa en matta i grönt och vitt till köket innan de tar slut. En svart/vit får han också köpa när han är på gång. Den däremot kommer jag nog spara till hösten.



Jag har ju tidigare nämnt att köket är ett kommande projekt men innan vi har beslutat oss för hur vi vill göra så får jag nöja mig med små medel som en ny matta. Just nu längtar jag verkligen tills jag får komma hem och fixa hemma igen. Home & Garden TV är en fantastisk inspirationskälla!

4 kommentarer:

Carina - inspirera sa...

Fina ljusstakar! Härlig grön färg...det är kul att ändra med små medel!
Mattan från Rusta har jag hemma i köket i svart/vitt. Men jag är sugen på att piffa till det nu inför sommaren...de är helt klart prisvärda!
Kramen.

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

Hejsan!

Va roligt att hitta till dig :) Roligt med utlands svenska. Har varit det ett bra tag sjalv. FLyttade precis hem fran CA.

Satt fast klistrad framfor Food network, HGTV och the Green channel...for lange ibland :P

Ha't sa bra!

Eva sa...

ja den grön/vita var verkligen fräsch, skulle helt klart kunna tänka mig en sådan

Linas inredning sa...

De mattorna är toppen! Jag har den svartvita i två olika storlekar i köket och de är riktigt bra :)