måndag 6 april 2009

Mitt liv ur tre vinklar

Jag kikade tillbaka för att ta tag i den utmaning jag fick av Dahlarna för ett tag sedan. Gissa om jag blev förvånad när jag insåg att det nästan har gått en månad sedan jag fick den. Skäms på mig som inte har tagit tag i det tidigare... Men det kom en del saker emellan som satte mig i arbete. Hur som helst, här kommer mitt liv ur tre vinklar!

Utmaningen skapades av bloggaren Isabels värld och följer enligt nedan är enligt nedan:

Välj ut en valfri plats i ditt hem och fotografera åt tre olika håll. Lägg ut bilderna med en liten beskrivning på din blogg och skicka sedan vidare utmaningen till sex olika bloggar. Länka till dessa bloggar och bloggen du fått utmaningen från. Gå in på min blogg Isabels värld och lämna en kommentar när du gjort utmaningen.

Min tolkning skulle från början vara från vår lägenhet men eftersom jag hunnit över Atlanten så blir tolkningen härifrån. Dessutom blir det en liten visning av lägenheten jag hyr under tiden jag är här. Mestadelen av tiden har hittills tillbringats här vid köksbordet. Det fungerar dessutom som databord när jag jobbar eller bloggar. Fördelen är att TV:n finns i samma rum. Med den påslagen i bakgrunden känns det inte alls lika ensamt och tyst...


Snett till höger om bordet, eller kanske snarare i riktningen från där bilden är tagen, ligger vardagsrummet. Den röda fåtöljen fungerar perfekt som en TV-slappar fåtölj.


Från köksbordet ser man dessutom ingången till lägenheten. En sak som gör mig förbryllad är att det inte finns någon yta att hänga av jackor eller ställa skor på. Jag har förstått att amerikanarna ofta har skor på sig inomhus, vilket för mig är mycket märkligt. Men jackan måste de väl ändå hänga av sig, eller ?


Rakt fram från stolen sett finns det lilla pentryt med köksskåp från Ikea. Det stora svenska varuhuset har letat sig ända hit med. Pentryt kombineras med tvättmaskin och torktumlare. Det kan man kalla yteffektivt!


Jag hoppar över att föra utmaningen vidare denna gång men om det är någon som gärna vill får ni självklart anta den!

Malin

4 kommentarer:

Carina - inspirera sa...

Kul att se hur du bor "over there".
En annorlunda utmaning!
Ha en underbar dag!
Kramen.

Iben sa...

Ser ju faktiskt riktigt ok ut! Fanns växterna där eller har du köpt dem?
Kram!

isabels värld sa...

Kul att du antagit utmanningen =) Härliga bilder!! Ha det så bra! Kram Pernilla

jagochmitthem sa...

Kul att se hur det ser ut där du bor nu. Skönt att du har egen tvättmaskin.

Kram Annette