onsdag 8 april 2009

Drömmar om hus


Jag sitter och drömmer mig bort med den här tidningen i handen och bläddrar bland alla husmodeller den innehåller. Kommer på mig själv med att kräset sitta och peta bland alla olika planlösningar eller fasader som inte uppfyller alla mina önskemål. Är det inte lustigt? Vi har definitivt inte möjlighet att skaffa ett hus just nu, och definitivt inte råd att bygga själv men ändå så är jag riktigt kräsen och ratar hus i prisklasserna 2-3 miljoner.

Tur att det finns något som kallas drömma och att man i dessa får ta i hur mycket som helst utan en verklighet att ta hänsyn till. Sen när det är dags att landa i verkligheten igen kommer jag bli väldigt nöjd för att få köpa ett hus, oavsett planlösning och fasad. Eller nja, lite kräsen kommer jag vara men det måste man väl, eller?

1 kommentar:

Carina - inspirera sa...

Det klart att man måste få drömma sig bort en stund och önska på av bara farten...
Annars vore livet bra tråkigt!
Dröm på du! Ha det bra...
Kramen.