onsdag 29 april 2009

Ett kök i vitt

Ytterligare en bild på en kök som jag skulle kunna tänka mig i ett framtida hem. Här syns även glasskivan som är en detalj som helt klart finns med i våra köksplaneringstankar just nu.

(Foto Inter hem)
Enkelt, stilrent med mjuka inslag av trä som ger köket lite värme. Takhöjden och de stora fönsterrutorna ger köket rymd. För att inte tala om utsikten! Skulle jag ha den utsikten skulle jag strunta i hur mitt kök såg ut, eller nja, kanske inte... Men en sådan utsikt står definitivt högt på min önskelista. I ett av våra tidigare boenden hade vi utsikt över sjön från både vardagsrum och sovrum. Jag fullkomligt älskade att vakna upp på vår och sommaren med den gnistrande sjön utanför fönstret för att sedan duka upp med frukost ut på balkongen. Någon gång hoppas jag kunna på på ett ställe som ger samma känsla i kroppen igen!

6 kommentarer:

Malin sa...

Det där köket skulle jag också kunna tänka mig - utsikten också. :-)
Nu har jag förresten fått boken. Tack! :-)

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

Hejsan!

Forlat att jag svarade sa sent. Har varit super upptagen.

Sa kokstankar, vad kul :D Sag till om du vill ha lite tips har massa bilder pa samples och annat kul :P

Laste ditt tidigare inlagg angaende kakel eller ej. Det beror ju helt och haller pa helheten. Lagg upp en bild pa erat kok nu vetja :) Da ar det lattare att ge forslag. Det beror ju helt enkelt pa hur dina/era vita luckor ser ut..formen och texturen. Likaval som andra element som frys, kyl, spis osv. Ibland kan man fa lite tips av kanslan nar man tittar pa andra element som ej skall bytas ut :)

(Forresten super snygg inspirationsbild.)

Sen sa ar det ju kostnad, arbete, och upkeep som man ocksa kan tanka pa :)

Hojta till sa kanske jag kan ge lite forlsag om det behovs :)

Hur ar allting annars?
Hoppas du njuter av staterna :)

Ta hand om dig.
Kram Carro

Carina sa...

Vitt kök är så snyggt! Glasskiva över diskbänken tycker jag också är en snygg lösning, bara den inte blir flammig...
Och med sjöutsikt vore ju lyckan total.
Lycka till!
Kramen.

Anna sa...

Väldigt härligt kök det där. Gillade träbänken som bröt av litegranna mot det annars så vita och fina.

Tack för uppmuntran!

karola sa...

blåbärsbagels....mmmums ja det är inte dumt!
Skall till usa i sommar..det kommer bli mycket bagels det kan jag lova! :)

superfin köksbild...oh ja, visst kan man planera in massor och drömma om framtiden...det gör jag också!

Idag har jag planterat växter i trädgården och fått start på min lilla fontän i dammen :) längtar efter att fortsätta imorgon :)

Känner du av något av hysterin av svin viruset därborta? är det mer upphypat härhemma i sverige kanske?...
ha det gott!

Caroline sa...

Jättefint kök! Ha det bra!