fredag 10 april 2009

Glad Påsk!

Tänk att det redan är påsk! Jag är en person som inte är speciellt bra på att pynta under högtider. Det enda som egentligen är heligt är julen då tomtar, gardiner och dukar åker fram. I år blir det lite annorlunda eftersom jag inte är hemma och kan dona i vår lägenhet. Annars hade det säkert blivit lite fixade hemma.

I år blir det en annorlunda påsk. Borta är de lediga dagarna som man annars brukar se fram emot. Amerikanarna har inget ledigt alls så jag kan ju inte vara sämre än dem, eller hur? För min del kommer långfredagen och resterande påskhelgen spenderas med en massa jobb. Påsken är annars en högtid som jag associerar med påsklunch/middag med familjen och påskägg sprängfyllda med godis. Min stora last här i livet är godis och jag är väldigt svag för Karamellkungens lösgodis. Så gissa om jag skulle göra mycket för att få tag på lite svenskt lösgodis just nu. Så älskade make, du kan väl köpa med dig lite karamellkungen till din godissugna fru när du kommer? En detaljerad önskelista kommer på mailen!

En Glad Påsk önskar jag er alla!

7 kommentarer:

Lisas inredningsblogg sa...

Glad påsk till dig också trots slit och släp på jobbet! Hoppas att du får lite godis som piggar upp din påskhelg:) KRAM

Malin sa...

Glad påsk! Så fina äggen ser ut. :-)

Emma sa...

Glad Påsk till dej me:) Ha det bra, kramar emmsan

Kikan sa...

Ja, vem är inte en godisgris :) Här har det varit påskgodis överallt så gissa om man äter. Tittar in för att önska dig en riktigt Glad Påsk. Kram Kikan

Carina - inspirera sa...

Glad Påsk till dig där borta...
Idag har det varit påsklunch hos föräldrarna...och godis naturligtvis! Så nu ligger vi i soffan och jäser...
Kramen.

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

Glad Pask! :) Hoppas du hann mysa utan pappershogen med jobb. Vad jobbar du med forresten?

Jag studerar Inrednings Design ( architecture) Man blir klar inrednings arkitekt om man klarar kursen. Det ar pa distans via England men de har den I Usa ocksa :)

Kramar

Elisabeth sa...

Glad påsk till dig i alla fall gumman! Även om du bara får jobba och slita. Sitter själv uppe i Jämtland för tillfället med en lyckad solbränna på gång. Men imorgon bär det av till Sthlm igen. För att jobba... blä!