tisdag 7 april 2009

Besök på det blågula varuhuset



En sväng förbi IKEA blev det i samband med besöket i Portland. Egentligen har jag inte varit hemifrån så länge att jag var i desperat behov efter den svenska känslan men eftersom maken skulle åka hem dagen efter så var det lika bra att köpa på sig lite nödproviant.

Kaviar, knäckebröd, gräddsås och daim hamnade i shoppingpåsen. Daimen kommer sparas ett tag till tills dess att längtan efter svenskt godis är stor. För av erfarenhet vet jag att den dagen kommer...

5 kommentarer:

Carina - inspirera sa...

Vad härligt att känna lite hemlandstoner...
Kramen.

Jenny sa...

Ja, jag får hålla ögonen öppna efter en större lägenhet med balkong sen :) eller ett pyttelitet hus. Och så har jag ju stugan att vara i också, så det blir nog bra! Gissa om jag längtar tills jag får börja fixa. Bilder kommer ut på bloggen sen ;) Hur trivs du där borta? Såg att din man hade överraskat dig med ett besök. KRAM Jenny

s.m.i.l.e sa...

Hej igen! Apropå mina påskägg. Jag var inne på Village idag på lunchen. De har likadana ägg, fast prickiga, i år. De var också fina. Fanns jättemycket fint påskpynt. Lycka till! Fortsatt trevlig påskvecka.

karola sa...

Åh så mysigt att handla mat på ikea...jag brukade åka dit och köpa söndagsmiddag där innan jag började jobba för ikea...då blev det inte lika exotiskt att hänga där på helgerna längre...hm Men oj vad man var tacksam för kalles kaviar och lantchips....lingondricka på dunkar... :)

jo,jag jobbar med inredning fortfarande här hemma i sverige, har min egna firma...homeliftdesign....det e kul!
Vad jobbar du med? låter så trevligt att få åka över halva jordklotet på en jobb tripp :) lyxigt...inte betalar" mitt jobb" mej för att åka över direkt ...hm

Ha det gott. nu ska jag se på hockey.
Karola

Karola sa...

ja, det kan vara bra att ha något projekt för en regnig semestervecka....smart drag (då kanske man välkomnar regnet på helt annat sätt kan jag tänka också)
blir det något påskfirande för dej då? kalkon är ju inte fel...om du äter kött vill säga? annars är det väl väldigt fel förståss :)

ha det gott