måndag 13 april 2009

Tapet eller icke tapet?

Sovrummet börjar sakta ta form där hemma även om farten har avtagit lite grann. Eller det är nog inte fel att säga att det har avstannat helt för tillfället. Det som jag däremot har funderat en del på är om jag ska göra en fondvägg i rummet eller om jag faktiskt ska låta det vara som det är just nu. Jag har hittat en tapet som jag verkligen gillar och som jag har sett tips på hos er andra också, nämligen Magnolia från Cole & Son. Den skulle passa fint in hos oss och ge sovrummet den där härliga känslan som jag letar efter. Men å andra sådan så känner jag att man kanske blir lite låst till vissa färger eftersom de tapeten jag funderar på är den i rosa eller ljusblått. Det blir så mycket svårare att variera accentfärg när humöret känner för det. Så därför är det kanske mer praktiskt att ha vitt i rummet.



Hmm, blir inte klok på det här. Som oftast brukar vi gärna sätta upp fondtapeter hemma. Ett roligt sätt att fixa ett rum men framförallt så gillar jag att frossa i alla snygga tapeter som finns! Tur att jag har lite tid att fundera för när jag väl har bestämt vad jag vill göra så finns det en till person som troligtvis kommer behöva bearbetas lite...

Glöm inte att vara med och delta i min tävling där du kan vinna en inspirationsbok till trädgården! Tävlingen pågår till på fredag den 17 april.

10 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det är bra med fondväggar:) Den tapeten som du visar är ju hur fin som helst:) Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

Lite att fundera pa :)

Oj, da har du mycket for dig. Vart i Usa ar du och hur lange tror du att du blir kvar? Oj manga fragor dar :)
Jag bara langtar tillbaka. AVen om jag alskar sverige sa finns det sa mycket att gora dar 24/7 :)

Min utbildning finns inte i Sverige men motsvarar inrednings arkitektur (4 ar pa universitet). De sags att de ska vara den nda skola pa distans som later dig transfer betygen till vilket universitet som helst runt om i varlden. Ar verkligen helt toppen bra :)

Hoppas du fick en mysig pask iaf :)

Carina - inspirera sa...

Visst är det härligt med alla nya tapeter som dyker upp med jämna mellanrum!
Om du känner dig osäker så jobba mer med tyger... spänn upp tyg på en stor skärm som du kan luta mot en av väggarna...
Klura vidare...
Kramen.

karola sa...

Ja, det finns verkligen massor att välja mellan....men det smarta med fondvägg är ju ändå att det inte är så mycket att tapetsera om ifall man tröttnar på tapetvalet man gjort :)

Ha det gott och njut av bagels och muffins för mig också.... :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Den tapeten är bara så fin! Skulle kunna tänka mig den här hemma någonstans, men vet bara inte vart... Den i turkost i köket kanske? När vi nu renoverar det...

Ni får ta er en paus i renoveringen. Ibland tappar man bara motivationen och orkar liksom inte. Men den kommer tillbaka, och då är det bara att köra på. Lycka till!

Linas inredning sa...

Den där tapeten är så himla fin! Förstår vad du menar med att vara låst till en färg och det kan ju vara lite svårt. Å andra sidan kan man ju tapetsera om en fodvägg hyfsat enkelt den dagen man tröttnar. Lycka till i valet!

Anna sa...

Tapet var ju urläcker! Jag gillar fondväggar tycker de gör stor skillnad i rummen. Annars är ju tyger bra!

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

Okey, Jag har verkligen ingen aning om hur det ser ut dar. Ar sakert jatte fint :) Hinner du med att kolla runt lite ocksa i mellan "jobbandet"?

3 manader gar fort. Va dar sjalv forst tre manander och de bara swoshh forbi :) Man far verkligen passa pa att njuta.

Absolut, skulle tanka mig att kunna flytta dit och jobba om jag fick gora det :) Har hans familj och vanner dar sa finns mycket an att upptacka och gora dar. Men nu sa far det bli en lang semester dit. Ska bli kul att fa uppleva det tillsammans, nar bada ar lediga :)

Hoppas du haft en bra dag!

Malin sa...

Förstår ditt dilemma... Vi har inte en enda fondvägg av just den anledningen + att vi vill fylla våra väggar med tavlor. Jag tycker dock att det finns så mycket fina tapeter att jag ibland ångrar mig. Den du visar är helt klar en favorit. :-)

Mrs. b sa...

Den tapeten är jättefin! Men förstår samtidigt ditt resonemang. Tapeter är inte lätt, det finns så mycket fint att välja!