måndag 20 april 2009

Vinnare av utlottningen är...

Malin med bloggen Inne och Ute! Ett stort grattis till dig och tack till er andra som ville vara med. Paketet kommer med posten så snart jag har fått din adress.


Helgen har ägnats åt olika aktiviteter. I fredags var det filmkväll med knytis som arrangerades av internationella studenter. Vi såg på en fransk film som heter The Spanish Inn och som handlar om ett gäng utbytesstudenter som bor tillsammans i Barcelona under ett år. Passande med tanke på vilka som var där och tittade.

I lördags startade Farmers market vilket är en årlig tradition här i staden. Varje lördag förmiddag från mitten på april till september säljer de lokala producenterna sina produkter på marknaden. Där fanns allt från ekologiskt odlade grönsaker till hantverk. Det var väldigt trevligt att strosa runt ett par timmar. Nästa gång ska jag definitivt ta med mig stora plånboken och ladda upp med lite frukt & grönt samt bröd från bageriet. Lördag kväll njöt jag av lite glass framför tv:n.

Hoppas att ni också har haft en bra helg! Här har dessutom solen tittat fram både lördag och söndag vilket inte gjorde det hela så mycket sämre :)

2 kommentarer:

Malin sa...

Jippi! Vad glad jag blir. Har mailat dig min adress. :-)

Farmers market låter jättemysigt. Det skulle jag också vilja ha - men jag nöjer mig med den fina boken så länge. :-)TACK!!!

Anneli sa...

Låter som ett trevligt helgnöje att gå på marknad. Hoppas du har det bra där borta.
Kram