lördag 28 februari 2009

Arbete pågår

Hej!

Jag tittar in som snabbast för att berätta att jag kommit igång med ett av de projekt som legat vilande här hemma. Vi bestämde oss för ett tag sedan att vi skulle sätta upp hyllplan ovanför tvättmaskinen. Efter att ha letat runt ett tag hittade vi vanliga hyllplan i furu som var perfekta i måtten. Sedan dess har de stått och väntat på att jag ska förbarma mig över dem med vit färg. Jag har inte fallit för furutrenden ännu så ikväll påbörjade jag målningen. De två första lagren med färg är avklarade och jag hoppas det ska räcka med ett till.



Så mig hittar man med målarpenseln i handen denna helg. Kanske kan jag slutföra det påbörjade gardinprojektet i köket när jag ändå är på gång?

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Min rosendröm sa...

Precis som jag då :-) Jag målar också, fast sängbord. Det är skönt när det är färdigt tycker jag.

/nina

Carina sa...

Så flitig du är!
Du har en utamaning hos mig!
Och som alltid är detta naturligtvis en högst frivillig utmaning, man gör precis som man vill!
Även om jag är nyfiken av naturen ;)