söndag 15 februari 2009

En liten del av badrummet

En del av vår lägenhet har jag faktiskt inte visat på bloggen tidigare. Idag tänkte jag bara visa en liten del av detta rum som är badrummet eftersom det fortfarande är under bearbetning. Det är inga stora ingrepp som skall göras men det är en del småsaker som ska fixas. Hyllor ska upp, handdukstork ska installeras osv. Allt tar sin lilla tid att klara av.



På handfatet står den här fantastiska blomman gjord i tvål. Det är ett semesterminne från Thailand och jag måste säga att jag är fascinerad över deras skicklighet. Utifrån en rund tvål har de karvat ut denna vackra skapelse och detaljerna är helt otroliga. Blommorna gick att få i olika varianter och i olika färger. Jag som gillar blått valde denna som en dekoration till badrummet.

För tillfället har vi färgtema brunt och blått. Detta kanske kommer att förändras nu när vi närmar oss våren. Jag är lite sugen på att få in lite rosa i kombination med det blåa. Badrummet är kaklat i vitt med ljusgrått golv. På ena väggen är kaklet marinblått så de gör att man blir lite begränsad i valet av accentfärg. Vi får se vad jag hittar på helt enkelt!

Kram Malin

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken otroligt vacker blomma...
Kul att se en glimt från badrummet. Kul att leka lite med olika färger, det gör ju så mycket bara att byta handdukar...
Jag tycker att turkost är en riktigt fräsch färg!
Kramen.

Anonym sa...

Åh vad fint! Och dessa tvålblommor är helt fantastiska. Såg oxå dessa i Thailand, fick tyvärr inte med mig någon hem. Ångrar det nu när jag ser din fina. Kram Kikan

millandante sa...

Väldigt fint med brunt och turkost! Visst kan du ha in lite vårig rosa också...
Den tvålen vill man inte tvätta sina lortiga fingrar med... så vacker!!
Ha en bra vecka!
Kram

Anonym sa...

Jag har också vitt kakel och ljusgråa golv i badrummet, vilket gör att man kan ändra accentfärg efter humör. Dock har jag inte en blå vägg... Har precis satt upp kakeldekaler ( en svart bård), som blir jättebra. Kanske kan vara nåt om du tröttnar på det blå...?

Att muta med verktyg är det bästa för att få något gjort hemma! På nåt sätt så ökar även självförtrendet med bättre verktyg, vilket innebär att ännu mer blir gjort. Perfekt :)

Anneli sa...

Verkar vara problem med att lämna kommentarer idag. Jag vill tacka för recepttipset. Har skrivit ut en kopia som jag har i väskan inför veckohandlingen. Så kanske efter helgen vet jag också hur det smakar.
Vilket hantverk att få ut en så vacker blomma ur en tvål.
Ha det bra

Anonym sa...

Fin accentfärg i badrummet,jätte fin blomma!
Kram Rebecka