söndag 1 februari 2009

Kök i ny tappning

I torsdags levererades det nya köksbordet i stora emballage som har tagit upp större delen av vardagsrummet fram tills idag. Det gamla bordet var tvungen att fixas iordning innan det var redo för att läggas ut på blocket. Så i fredagskväll åkte vi runt och letade efter klassisk textiltvätt som just då var väldigt svår att få tag på. Det slutade med att vi köpte textilrengöring från bilsortimentet. Men så smidigt det var och resultatet blev fantastiskt! Stolarna var som nya efter rengöringen.

Knappt en timma efter att vi hade lagt ut bordet på Blocket i lördags kväll hörde första personen av sig. Köparen hämtade det idag innan tolv. Det gav oss en massa tid att bygga ihop det nya och få ordning på lite saker här hemma.




Min första tanke när bord och stolar var på plats var att det såg så himla litet ut. Men nu har jag hunnit vänja mig och köket känns så mycket luftigare. Vinstället som inhandlades på rean för någon vecka sedan sattes upp på väggen bakom bordet.

Kram Malin

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det var supersnyggt. Skulle också vilja ha ett bord med ben bara i mitten, kommer inte på vad det kallas nu bara för det :-D. Alla förändringar tar långt tid att smälta iallafall för oss.

/nina

Anonym sa...

skitsköna bilder! :)

Anonym sa...

Så fint det är. Stilfullt!

Anonym sa...

Jättesnyggt gumman! Själv försöker jag övertala Erik om att vi ska flytta ut vårat matrumsbord i vardagsrummet och göra matsal där och bara ha en mysig liten kökssoffa och någon skänk i köket så att det blir lite mera luftigt. Men det är han inte alls med på... *suckar*

Anonym sa...

Åh, det är precis ett sådant bord som vi vill ha i köket.. Så snyggt! Var finns det att köpa?
Kram Frida

Anneli sa...

Jätte snyggt blev det. Vad skönt att bli av med det gamla gruppen så fort.
Du ska se vad det är lättare att städa golvet nu när det bara är ett ben.
Kram

Anonym sa...

Jättesnyggt! Jag tycker det är så mysigt med ett runt eller ovalt bord som köksbord, man kommer varandra så nära. Vi har så stort kök att det som kräver ett fyrkantigt bord men annars hade jag gärna haft ett mer som ert.


Ha en skön kväll!

Anonym sa...

WOW vad fint det blev! Var har ni köpt de möblerna? Och vad smidigt ni blev av med det gamla bordet! Tycker alltid att det är så svårt att veta vad man ska ta för möbler man lägger ut på blocket...
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Vilket snyggt bord! Hade jag fått rum hade jag oxå skaffat ett runt bord......det är trevligare på nåt sett.

Blev himla så läckert!

Ha det så gott!

Anonym sa...

Riktigt snyggt!