tisdag 3 februari 2009

Från kartong till glasburk

Jag tycker det känns så tråkigt att förvara tvättmedlet i orginalkartongerna. Framförallt eftersom de har stått framme ovanpå tvättmaskinen hemma hos oss. Något som egentligen beror på bristande förvaring. För ett tag sen såg jag en annan bloggerska (har funderat febrilt men kommer inte på vem det var) som hade tagit vanliga burkar och satt fast små lappar på som talade om vilken sort som förvarandes i burken. Jag har tidigare varit inne på att köpa en speciell burk för tvättmedel men tyckte att denna idé var mycket roligare. Burkarna fanns hemma sedan tidigare och små "lappar" inhandlades hos Panduro. För en liten slant blev genast den delen av badrummet lite roligare!




Mitt första pysslande på evigheter och kul var det. Inget märkvärdigt jag vet, men det har fått igång tankar om att fortsätta småpyssla här hemma. Vi får väl se vad som händer här framöver.
Kram Malin

7 kommentarer:

millandante sa...

Åh vad ni har grejat där hemma och vad snyggt det blev! Så lyxigt att köpa nytt! Man går där hemma och kan knappt släppa blicken från det nya fräscha...
Så fina burkar! Jag kör också med det fast inte med så fina etiketter... Men det är så praktiskt och gott att slippa förpackningarna!
Kram

Anneli sa...

Det blev snygga etiketter till burkarna. Jag tycker också det är roligt att pyssla. Har lite pysselideér pågång få se om jag kommer igång med det.
Ha det bra

Anonym sa...

Hej!Blev lite osäker på om jag hade svarat eller inte. Det gick inte att skicka inlägget när jag försökte. Det verkar då inte ha kommit fram. Men jag gör ett försök till... Jo, jag har en massa idéer men dom flesta behöver jag hjälp av min sambo och det brukar ju ta ett tag innan jag får övertalat honom. Det finns ju så mycket annat viktigare att göra ;) Igår satte jag iaf upp bilder på en del av en vardagsrumsvägg, typ som en fondvägg med ramar som jag köpt billigt på Ikea och sedan betsat. Blev riktigt nöjd. Vad fint det blev med tvättmedelsburkarna :) Ska också ta tag i att fixa toaletten. Att så lite kan göra så mycket. För tvättmedelsförpackningarna är ju verkligen inte fina! :) Kram/Jenny

Anonym sa...

Snyggt och fräscht!

Anonym sa...

Så fint det blev! Eller hur blir det mycket snyggare med burkar än de vanliga tråkiga förpackningarna! Jag har sköljmedlet i en glasflaska med hällpip på. Köpte den på Åhléns för endast 30 kronor. Tänkte ifall du vill ha ditt i något annat än orginalflaskan. Du kan se den här: http://inredning.webblogg.se/2008/march/tvatt-och-skoljmedelpysslet-ar-klart.html

Linda -Galleri Palla sa...

Och snygg blev det! Skulle vilja göra något liknande men vi har ju tvätten i källaren. KAnske inte så praktiskt att bära med sig glasburkar in och ute i lägenheten ;)

MAAZ sa...

There is a site that has examples of aura camera systems at www.auracamera.com that prints aura photos. Has anyone experienced this system?