fredag 20 februari 2009

Det susar i säven...

Det är redan fredag igen och för mig som varit sjuk ett par dagar känns det verkligen som tiden rusade fram den här veckan. I förra blev jag så inspirerad av alla er andra som bakade och stod i. Framförallt så såg allas hembakta semlor helt otroligt goda. Tillslut kunde jag inte stå emot och ställde till med storbak här hemma förra helgen. Semelbullar, muffins och bullar varvades friskt här hemma. Kvar finns inte längre doften av nybakat men däremot finns det påsar med fikabröd i frysen. Eller jag tror det iallafall, jag har inte stoppat in huvudet idag.

Semlorna lyckades aldrig fastna på bild. Jag tog med dem hem till min mor som fyllt år och de fick med beröm godkänt. Jag som kände mig lite nedslagen efter makens kommentarer om mina platta bullar fick min revansch när fyllningen var på plats. Första gången jag gjort mina egna semlor skall tilläggas.



Helgen fortsätter i raskt tempo. Imorgon ska jag iväg på 30 års fest med tema Glitter & Glamour. Ska bli spännande att se vad garderoben har att erbjuda. Kanske blir det ett panikbesök på H&M imorgon förmiddag?
På söndag ska vi iväg till min svägerska med familj och fira två av barnen som fyller år. Det är med sunt förnuft jag lyfter på glaset imorgon med andra ord.

Hoppas ni andra också får en riktigt trevlig helg!

3 kommentarer:

Emma sa...

Ser mumsigt ut=P!!!Ha en trevlig helg, kramar emmsan

Anonym sa...

Vilken fin och trevligt blogg du har! Har inte sett den innan. Vad jag kan minnas :) Kram emmy

Anonym sa...

Åh vad jag blev sugen på hembakat nu...Kram Kikan