torsdag 19 februari 2009

Utmaning

Tack alla för de snälla krya på er meddelanden som vi fick. Vi är numera på fötter igen och jag var tillbaka på jobbet idag efter att ha spenderat två dagar hemma. Just nu är det mycket att göra på jobbet och det är verkligen inte rätt tid att vara sjuk. Men det kanske alltid så, när man har som mest att göra är kroppen som mest mottaglig?!

Jag har blivit utmanad av Fyra i huset. Regler är enligt följande:

Bloggaren skriver 8 fakta/ (o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar.

Så här kommer de mina åtta fakta/ (o)vanor.

1. Jag har oftast en fruktansvärd prestationsångest. Därför kommer det bli väldigt jobbigt att komma på riktigt bra saker att skriva på de kommande sju punkterna...

2. Man skulle nog kunna sortera in mig i facket "pluggnörd". Jag har förutom de obligatoriska året i grundskolan och åren i gymnasiet även avverkat ett antal år på universitetet. Jag har faktiskt inte ens någon koll på hur många poäng jag har tagit. En examen är dock avklarad.

3. Jag drömmer om två liv i parallella världar. Å ena sidan skulle jag vilja vara en bullbakande mamma i ett mysigt gammalt hus på landet med hund och mycket tid till att fixa hemma, påta i landet och laga massor av mat. Å andra sidan vill jag bo i ett nyproducerat funkishus med modern inredning, göra karriär, ha familj, och mycket socialt umgänge.

4. Av någon anledning är jag alltid uppbokad flera helger i förväg trots att jag undviker att boka upp mig för att någon gång kunna göra spontana saker.

5. Jag lider av konstant tidsbrist.

6. Jag ogillar spontana besök eftersom jag alltid måste ha städat hemma när vi har folk över. Får jag åtminstone en halvtimmas förvarning hinner jag röja undan lite grann.

7. Jag är fruktansvärt otålig när jag fått för mig att jag vill göra en sak. Stora som små. Nu pratar vi om att köpa sommarstuga i framtiden och jag vill göra det nu på en gång. Även om jag vet att det är totalt orealistiskt...

8. Det är nu prestationsångesten infaller och jag funderar på vilket som ska bli den sista fakta som jag delar med mig. Jag spelar handboll ett par gånger i veckan (träning och match) och brukar skada mig ett par gånger per säsong. När jag träffar nya människor talar jag gärna om detta eftersom jag ofta har blåmärken på armarna efter en tuff match. Det kan lätt tolkas fel annars.

Sen var det min tur att utmana några. Jag vet att de flesta redan har fått denna utmaning eller liknande och därför kommer jag inte att utmana 8 andra utan bara några enstaka. Hoppas ni inte har fått denna utmaning redan.

Backebo
Bettilou
Hem och inredning

Jag tror jag tar och nöjer mig så för den här gången. Nu ska jag bege mig "ut" och kolla vad ni andra haft för er medan jag har varit borta.

Kram Malin

3 kommentarer:

Anneli sa...

Oj ska mina ovanor komma i blickfången. Okej jag antar utmaningen och hoppas kunna ge svar på den i morgondagens inlägg.
Ha en bra kväll.

Anonym sa...

Kul att läsa, jag måste säga att jag kännerigen mig i många saker du skriver =)
Kram Rebecka

jagochmitthem sa...

Kul att läsa lite om personen bakom bloggen :-)

Kram Annette