tisdag 24 februari 2009

På väggen

Alldeles tyst är det här hemma nu när maken har begett sig till det stora landet i väst. Jag har haft storslagna planer inför min kommande vecka hemma själv men har insett nu att det jag planerat inte kommer rymmas inom tidsramen. För all den tid som jag hade tänkt lägga på att pyssla hemma har jag råkat boka upp på vänner som kommit i kläm.

Jag har insett att det går några dagar mellan mina inlägg numera. Det går inte alltid att skylla på tidsbrist utan snarare inspirationsbrist. Energin och idéer som insamlades under ledigheten i mellandagarna har nu blåst iväg och jag får inte riktigt tag i dem igen. Förhoppningsvis skall lite ledig tid i helgen göra att jag kan börja med två saker som står på min att göra lista, nämligen sy gardiner till köket och måla om sovrummet.

Även om det inte poppar upp idéer hemma så passar jag på att bli inspirerad av det som ni andra kreativa bloggare gör. Jag har nämligen hittat ett tips på en bra present till min lillasyster som fyller år om någon vecka men framförallt har jag fått upp ögonen för en fantastisk illustratör. Linda med bloggen Livinglikelinda tipsade nyligen om bilder från illustratören Cassandra Rhodin. Efter det har jag även sett dem på andra ställen och jag fullkomligt älskar dom. Vi som tycker det är svårt att hitta tavlorna har nu äntligen hittat något vi gillar.



(Bild: Cassandra Rhodin genom Agent Bauer)

Frågan är bara om priset är det rätta? Någon som vet vart man kan få tag på dem och till vilket pris?

Kram Malin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, jag kan tyvärr inte hjälpa dig...men jag vill också veta vad prislappen landar på!
Visst är de fina!
Kramen.

Linda -Galleri Palla sa...

Rädda barnens designshop har några ex kvar! Lycka till :) Sååå snygga..

Anneli sa...

Hon målar så läckra tavlor jag gillar dom också och skulle gärna ha en eller två tavlor av henne hemma hos mig också.
Tack för recepttipset vi gjorde maten i söndags och vi var överens om att det var ett bra recept när man ska ha gäster och inte vill stå vid spisen när gästerna kommer :)