onsdag 11 februari 2009

Utlovade bilder

Jag kände att jag var tvungen att lägga ut lite bilder från etapp 1 av klädkammarfixandet. Bilden från det tidigare var faktiskt riktigt hemsk! Tyvärr kan jag inte bjuda på bloggstylade bilder. Eller kan å kan, orkade faktiskt inte slita ut högarna som står i hörnet. Ni kanske kan ha överseende med det?!

I första delen har vi rensat ut mängder av kartonger och gjort plats för en garderob. Den står nu direkt innanför dörren och rymmer ytterkläder och andra plagg. Dessa har tidigare hängt väldigt opraktiskt till i vår lilla städskrubb. Den förre ägaren hade hängt en klädstång direkt innanför dörren vilket gjorde att man faktiskt inte kom in när ytterkläderna hängde där. Dammsugare och annat städmaterial har därför förvarats på andra ställen. Nu har de infunnit sig på sin rätta plats.



Korgarna innehåller dukar, gardiner, handdukar och lakan m.m. Dessa har tidigare förvarats i lådor under sängen. Något jag inte har varit så förtjust i av två anledningar. Den ena är att katterna gärna sover där eftersom det är mjukt (mycket extratvätt här hemma) men också för att det är svårt att dammsuga under sängen med allt bråte. Nu kan jag krypa med dammsugaren med ett mindre svärmoment =)



Flytten av gardiner gjorde mer plats i garderoberna i sovrummet så nu känns det inte alls som att vi lider av platsbrist för kläder längre. Det känns verkligen superskönt!


Gissa om det är någon som är nyfiken när matte går på utflykt i spännande rum...


Idag har jag ju varit på kundundersökning på H&M för att tycka till om deras nya Home kollektion. Först hade jag tänkt lägga ut lite bilder från deras pressrelease men när jag kollade på deras hemsida visade de sig ha ordentliga restriktioner på vem som fick använda deras bilder. Jag tillhörde inte den gruppen. Så ni som är nyfikna får helt enkelt titta här.

Vad tyckte jag då om det jag såg? Jag hade nog blandade åsikter och det är alltid svårt att säga något exakt utan att få känna på material osv. Men helheten kändes ändå mycket positiv. De kommer lansera produkter till flera delar av hemmet som tex kuddfodral, innerkuddar, plädar, mattor, handdukar, badrumsmattor, sängkläder m.m. Det vi fick ta del av idag är ett framarbetat förslag på vilka produkter som kommer att ingå och beroende på vad vi har tyckt så kan det komma att förändras en aning. Men överlag var priserna rätt bra och det fanns flera saker som jag skulle beställa hem bums om de fanns i katalogen idag. Jag hittade ett par gardiner som var precis sådana som jag letat efter och en löpare som skulle passa perfekt till. Till badrummer hittade jag en badrumsmatta som verkligen skulle passa in hemma hos oss. Sen fanns det en hel del som jag absolut inte skulle vilja ha men så är det kanske alltid?

Kram Malin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra det blev! Vilken ordning och reda...det känns ju så himla skönt när sådana där bitar är klara.
Jag ser fram emot att kolla in H&M Home kollektion, men det klart att det finns väl vissa saker som man inte vill ha ;)
Kramen.

Anonym sa...

Snyggt!! ordning och reda. VI har också fixat och nu återstår bara lilla piffet innan det är klart.

Jag har länkat till dig från oss. Hoppas att det är okej med dig?
Annars så får du säga till.

/nina