lördag 14 februari 2009

En dag i kärlekens tecken

En förmiddag utan tider att passa, hur underbart är inte det! Frukosten intogs i lugn och ro med morgontidningen som sällskap. Sen har det plockats och städats. Saker har fått nya platser och lite Alla hjärtans dag stämning har skapats. På bordet står nu en skål med gelehjärtan. Antalet hjärtan har sjunkit under dagen och risken finns att den är tom när jag är hemma om ett par timmar igen.



Dagen till ära har det bakats muffins som fått lite extra dekoration. Dessa ska jag ta med och bjuda mina vänner på alldeles strax.


Vi brukar turas om att planera för denna dag och i år föll lotten på mig. På menyn står delizie med vin och chokladdoppade jordgubbar och champagne. En extra lyxig hemmakväll med andra ord!

Hoppas ni får en riktigt bra dag idag!


Kram Malin

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka fina muffins!!! Blir ju jättesugen på godis nu :) Hoppas att du får en bra dag! Kram Kikan

Anonym sa...

Vilka godbitar! Så mysigt det låter med hemmakväll...
Själv var jag bortbjuden på en helt underbar middag. Och nu är det dags för sängen!
Ha en fortsatt bra helg!
Kramen.

Ann-Catrin sa...

Bedårande hjärtans bilder... hoppas det blev så där mysigt som du skrev..

Ha en fin veak

kraaam
A-C

Anneli sa...

Låter som det kommer att bli en mysig kväll. Men jag måste fråga vad är delizie? jag kan inte komma ihåg att jag har hör det förut och det lät som om det skulle var gott.
Ha en bra vecka

Anonym sa...

Vilka fina små muffinsar, helt klart i kärlekens tecken. Antar att de va väldigt goda också! :)

Kram
/Johanna