lördag 16 maj 2009

Biokväll

Vinkade precis av maken som redan har hunnit spendera dryga två veckor här med mig. Tiden har gått otroligt fort tyvärr. Nu är det bara två och en halv vecka kvar tills vi ses nästa gång. Det är iallafall kortare tid än vad det var förra gången vi var ifrån varandra.

Igår var det premiär på Angels & Demonds här i USA. Jag och maken hade köpt biljetter och skulle gå på bio tillsammans för första gången på flera år. Mysigt att göra något tillsammans som man inte gör så ofta (går på bio alltså)! Jag läste boken för ett år sedan och gillade den skarpt och tyckte det skulle bli kul att se vad de hade lyckats göra av den. Makens betyg var sådär. Han hade lika gärna kunnat se den på dvd hemma. Jag tyckte den var bra men inte strålande.



I torsdags var vi bjudna på middag hos en barndomskompis till maken som visat sig bo inte alltför långt härifrån. Vi hade en riktigt trevlig kväll som slutade sent. En lång bilresa hem gjorde att klockan hann bli två innan vi kom i säng. Tur att det bara var en arbetsdag kvar innan helgen hägrade!

En liten tävling är nu utlyst mellan familjemedlemmarna Efter att ha sett "Biggest looser" finalen på TV häromkvällen fick vi lite blodad tand att själva orka ta tag i de plus kilon vi lagt på oss på senaste. Invägning skedde nu på morgonen innan maken åkte och sen blir det invägning när vi ses nästa gång igen. Den som gått ner mest under de kommande veckorna får handla kläder för en viss summa. Den andra får inte handla alls. Jag som är väldigt sugen på att fylla på garderoben ska se till att shoppingslanten blir min! Matsedel planeras för tillfället, promenader och löpning ska in på schemat. Jag är lite utav en tävlingsmänniska så detta kan nog sporra mig, hoppas jag iallafall!

Loggade in på bloglovin häromdagen och såg att det fanns mer än 300 inlägg som jag missat den senaste tiden. Puh! Så nu ska jag avsätta lite tid till att ta igen det jag missat och se till att fixa till det inlägg om San Francisco som jag utlovat.

Ha en trevlig lördagskväll!

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Åh gumman... Det verkar verkligen som att besöket i San Fransisco var riktigt givande. Du är verkligen på en once in a lifetime trip måste man säga. Blir så avis när jag ser alla bilder! Hur långt är det kvar nu på din USA-vistelse?