onsdag 13 maj 2009

San Francisco

Vi är tillbaka i Oregon efter en fantastisk helg i San Francisco. Vädret var kanon, om än lite blåsigt som det brukar vid kusten. Vi har lyckats bränna nästippen, gått oss ordentligt trötta, sett näst intill hela stan, hunnit med att äta god mat och massor mer.

För er som ännu inte åkt dit, jag rekommenderar det varmt! Det allra mesta var bara positivt. Staden är otroligt charmig med små hus överallt istället för de traditionella höghusen som iallafall jag är van med från Stockholm. En längre rapport kommer när jag har hunnit sammanställa bilderna vi tog. Så länge bjuder jag på lite bilder över stan.





Ska försöka hinna kolla in hos er imorgon för att uppdatera mig om det som hänt den senaste veckan. Om jag känner er rätt så kommer det ta ett par timmar att ta igen det som skett, så mycket inspiration som ni bjuder på!

Hoppas ni får en riktigt bra dag!

6 kommentarer:

Sussi sa...

Mäktiga bilder framförallt den på vägen.

Carina - inspirera sa...

Vilka byggnader - allt verkar så stort...men det är det väl overthere!
Kramen.

Anna sa...

Tack för alla härliga kommentarer!

Jag jobbade som ekonomiassistent på ABB utanför San Francisco under en sommar för ett par år sen. Vi bodde några mil utanför i ett litet samhälle som heter Mountainview.

Tack för tipset om bakbloggen! Hoppas ni får en forsatt trevlig resa!

Anneli sa...

Vad duktiga ni är på att se er omkring på olika platser. Ni kommer att ha minnen för livet som ni kan se tillbaka på senare.
Ha det fortsatt bra där borta.

karola sa...

åh ni har haft det toppenhärligt kan jag tro...SF är så fin stad...arkitekturen är så fräck också eller hur? deras hus är så mysiga...golden gate så vacker...gatorna...ja...jag störtgillar stan!!

Nu börjar den bästa tiden här i sverige också...ikväll är himlen blå igen efter lite regn idag...men nu blir det så grönt och fint och ljusa kvällar...och då passar vi på att åka härifrån...tokigt, men smart av andra skäl...och garanterad sommar lär vi ju få på vår resa iallafall... hur länge till är du kvar i Usa?

Kikan sa...

Åh vad mycket roligt du får uppleva!! Blir jätteavis :)
När det gäller B&J kan jag tänka mig att du har ett lite större utbud där du är nu :) Själv älskar jag ju choklad så jag har verkligen fastnat för Phish Food. Den innehåller små chokladfiskar samt marsmallows...snacka om barnsligt rolig och god glass :)
Stor kram från Kikan