torsdag 28 maj 2009

Solbränd

Sen maken åkte för snart två veckor sedan har solen tittat fram varje dag. Gissa om jag har njutit (inte av att maken åkte utan av solen så klart :) )! Det har blivit åtminstone en promenad varje dag och därför trodde jag att kroppen hade fått vänja sig med solen. Men ack så fel jag hade!



Idag blev det en långlunch på gräsmattan utanför kontoret tillsammans med några vänner. Det var verkligen superskönt att bryta av mot den vanliga lunchen som oftast blir inomhus på kontoret. Det var här jag upptäckte att kroppen inte alls hade fått sig en lagom dos av sol varje dag för att vänja sig. Resultatet av dagens lunch är knallröda ben, iallafall framsidan av dom. Den andra halvan av dom är numera väldigt blek i jämförelse. Stackars mig, att jag aldrig ska lära mig! Nu blir det jag och en flaska after sun tillsammans framför tv:n ikväll. Denna gång kanske jag har lärt mig något...

2 kommentarer:

Carina - inspirera sa...

Det här med solbränna lär jag mig aldrig...varje vår/sommar är det samma visa. Jag bränner mig alltid - för jag smörjer in mig först efter att jag bränt mig!
Men i år...ska jag vara förberedd ;)
Kramen.

jagochmitthem sa...

Hoppas det inte bränns för mycket. Ibland kan det vara svårt att tro att solen kan vara så varm som den är. Jag blir lätt röd men aldrig brun :-(

Ha en fin helg!

Kram Annette