torsdag 21 maj 2009

Överskåp

En av de första saker vi gjorde när jag och min man träffades var att investera i nya möbler till vardagsrummet. Vi var rörande överens om att införskaffa en tv-bänk och en skänk från Azzaro, Voice. Trots att det har gått ett par sen dess är jag fortfarande nöjd över vårt val. Klart man kan snegla på andra möbler med jämna mellanrum men det krävs mycket för att jag ska byta ut dem.

Jag håller just nu och funderar på alternativa lösningar till vårt vardagsrum. Som ni kanske vet så brukar jag ofta tjata om problemet med bristande förvaring hos oss. Just nu har vi tv-bänken som innehåller makens alla tekniska prylar och skänken. I den sistnämnda skall allt annat få plats som böcker, foton m.m. För att få till mer förvaringsyta är jag nu inne på att sätta upp ett mindre väggskåp ovanför skänken som gärna får vara lika brett som den möbeln.

Det är här jag behöver er hjälp!

Azzaro har (såvitt jag vet) ingen möbel som skulle kunna fungera som ett väggskåp. Därför behöver jag hitta något annat som matchar i färg och som inte är alltför dyrt. Vi har möbeln i vitt med en ekskiva ovanpå. Bredden är 180 cm. Den ser precis ut som bilden nedan så när som på färgen.


Lustigt det där. Trodde jag hade fotat varenda lilla vrå hemma men jag kunde inte hitta en endaste bild på den vrån hemma. Kanske att det finns på hemdatorn? Hur som helst, tips mottages gärna!

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Den var jättesnygg, har inte IKEA nåt som liknar som överskåp? Såg i deras nya reklamblad men har hunnit kasta det. Du kan ju kika där.

~Livet i byn

Carina sa...

Att fundera över sånt är både kul och frustrerande...men det går ju i vågor. Jag har inget tips till dig just nu iallafall...men kanske att jag återkommer om jag ramlar över något ;)
Kramen.

karola sa...

åh jag skall hålla det i minnet och hålla utkik för tips...hoppas din fredag blir bra...du har väl din kvar...här börjar det bli kvällning. Jag har varit på konstvandring idag och sett mycket fint...
ha det så bra!

Inspirera Mera sa...

Jag ska hålla ögonen öppna!
Kram Sandra

Linas inredning sa...

Hej! Tänkte svara på din kommentar om dekorplasten i vårt kök här ifall du inte tittar tillbaka :)

Jag tycker att den var varit tålig. Nu använder vi inte den delen av bänken så mycket eftersom vår mikro står där men nu, knappt ett år senare, ser den fortfarande lika fin ut. Det enda att tänka på är nog att göra ordentligt rent på underlaget först. Jag kan varmt rekommendera ett försök! Vi köpte en rulle på bauhaus för 59 kr så det är ju inte så många tior man behöver lägga ut. Lycka till :)