söndag 24 maj 2009

Livets funderingar


Är det verkligen så att det är ett tecken på att man är gammal när man lägger märke till vackra planteringar och fotar växter? Jag skyller på bloggeffekten, för inte kan det väl vara så att jag har tagit klivet in i åldern gammal? Andra saker som påminner en om att man inte är lika ung som förut är när ens träningskompisar föddes det året man själv började utöva sporten, att kompisars småsyskon skaffar barn eller när man pratar om hur något har varit och upptäcker att det var 10 år sedan det gällde. I vanliga fall har jag ingen åldersnoja, och egentligen är jag nog inte så gammal, men jag tror att den klassiska krisen har träffat mig. Inget man inte tar sig ur men som får en fundera på vad man värderar här i livet och om det man gör just nu verkligen är det rätta för framtiden.

Annars försöker jag mest njuta av det vackra vädret vi har just nu. Solen skiner för fullt och dom har lovat sig att det ska hålla i sig den kommande veckan! Jag som fullkomligt älskar sol och värme njuter av bara den just nu. Nu är det dessutom inte alls lång tid kvar tills jag är hemma i Sverige igen och det innebär att semestern närmar sig med stormsteg. Gissa om jag längtar!

Ha det gott!

Kram Malin

6 kommentarer:

Anneli sa...

Ibland får man riktigt rysningar när man tänker hur fort allting går. Jag fick en sådan där åldersnoja här om veckan när min storasyster var och hälsade på. Hon berättade om klassträffen hon hade varit på kvällen före. Det var 30 år sedan de gick ut 9:an. Vilket innebär att det är min tur nästa år. Jag tycker inte det var länge sedan vi hade 20 års träffen. En annan åldersnoja är när man har passerat 40 år strecket och börjar närma sig 45 är att en del som man känner har börjar få barnbarn. Men tiden går och man kan inte stoppa den utan man får göra det bästa av den istället. Ha det bra

Carina - inspirera sa...

För det mesta är jag sådär 25 - men ibland upptäcker jag att det inte alls stämmer för då hade jag nästan varit jämngammal med vår son...och det funkar ju liksom inte ;)
Tiden går det är ju så livet är...
Men erfarenhet har de inte, ungtupparna...
Kramen.

Anna sa...

Vackra planteringar eller blommor behöver man inte vara gammal för att uppskatta. Jag känner mig ung som bara den och älskar blommor och trädgårdsland!

Elisabeth sa...

Jodu... En försmak av 30-årskrisen kanske? *s* Själv föredrar jag att skylla sådana saker på en inre mognad, åldern låter så obehaglig på nåt sätt.... *asg*

Elisabeth sa...

När det gäller kommentaren om mina knäppa grannar så är det tyvärr så att det inte står något i stadgarna i våran samfällighet. Och när man bor i villa eller friköpt radhus så är man tyvärr ganska "rättslös" i sånna här ärenden. Bor man i bostadsrätt eller hyresrätt så är det ju tom reglerat i lag, vilket ju inte vore så dumt i det här läget.

jagochmitthem sa...

Det är ganska skönt att vara tant och få lov att njuta av blommor och fota i lugn och ro :-)

Kram Annette